Jogi PR

"Joga van hallgatni. Bármi, amit mond, felhasználható ön ellen a bíróságon. Joga van ügyvédet kérni..."

petrocelli.jpg

Facebook-oldalunk:


12 dühös ember

Friss topikok

Címkék

12 dühös ember (6) abúzus (1) alekosz (1) alstom (1) ártatlanságra ítélve (5) ártatlan apák (1) az ördög ügyvédje (12) a bennfentes (8) bakács tibor (2) baka andrás (1) balett (1) bánáti jános (1) bántalmazás (2) béna bűnöző (8) betörés (1) bevásárlóközpot (1) bilincs (1) bírósági tárgyalás (43) bkv (1) blikk (2) blog (3) blogajánló (1) bomba (1) borovszky tímea (1) börtönviszonyok (1) budaházy györgy (3) budai gyula (3) budapesti ügyvédi kamara (1) bulvár (2) bunda (1) büntetés (1) casey anthony (1) celeb (7) ciki (2) civil (1) civil tiltakozás (1) conrad murray (1) cozma ügy (2) cserni jános (1) csipak péter (1) csüllög zsigmond (1) damu roland (5) dániel péter (1) dezső antal (3) divat (1) dominique strauss kahn (1) dopping (1) dühöngőszoba (1) duna tv (1) d horváth gábor (1) ékes ilona (1) eljárási hibák (1) elnoki kegyelem (1) előzetes letartóztatás (2) elsőfokú ítélet (1) elszámoltatás (2) elzárás (1) emberölés (2) energiaital (1) erőszak (1) esküdtek (2) esküdtszék (2) etikai vizsgálat (1) eutanázia (1) facebook (1) fapál lászló (4) fargo (27) fazekas géza (1) fegyelmi eljárás (1) fejhosszúság (1) feljelentés (3) fellegi tamás (1) felmentés (1) film (1) fojtogatás (1) foltosház (1) fővárosi ítélőtábla (1) fővárosi önkormányzat (1) frizbi (2) futó barnabás (1) geréb ágnes (4) grespik lászló (1) gyermekotthon (1) gyurcsány ferenc (1) hagyó miklós (2) hajdú lászló (1) hajdú péter (2) hajdu péter (3) hajóbaleset (1) hassay zsófia (1) hell (1) hernádi zsolt (2) heti válasz (1) hírnévrontás (1) hivatali visszaélés (1) hm botrány (1) honlap (3) hunvald györgy (4) húsvét (1) hűtőláda (1) ii kerület (1) illegális letöltés (1) index (2) interjú (1) ipari kémkedés (2) istenkáromlás (1) ítélethirdetés (1) ivo sanader (2) jerry springer (1) jogi pr (1) jogos önvédelem (1) józsef attila (1) jó erkölcs (1) jucika (1) j krisztus (1) kádárista (1) kaincz pál (2) kaiser ede (2) kállai csaba (1) kamera (1) karaktergyilkosság (1) kárpáti miklós (1) kártérítés (2) kegyes halál (1) keleti gyorgyi (1) keller lászló (2) kémügy (1) kényszergyógykezelés (1) kényszerintézkedés (1) kényszerítő eszköz (1) képviselő (1) kerület (1) kettős mérce (1) kiricsi karola (1) kisbalta (1) klubrádió (1) knézy jenő (1) kolosi péter (1) kormos valéria (1) körösi tibor (1) korrupció (1) kovács tamás (1) közfelháborodás (2) közpénz (1) külföld (1) kunbaja (1) lakásügyek (1) lakatos csilla (1) lakóközösség (1) láng zsolt (1) legfelsőbb bíróság (3) lichy józsef (1) liptau claudia (1) lopás (1) magyar györgy (3) magyar nemzet (2) mammut (1) markó iván (1) média (25) médiahatóság (1) médiatanács (1) mester csaba (2) michael jackson (1) migránsok (1) miszori lászló (1) móri mészárlás (1) munkaügyi per (1) nagymellű (1) nagy andor (1) nagy lászló (1) negatív jogi pr (1) németh győző (1) nemi erőszak (1) nemzeti és etnikai kisebbségi jogvédő iroda (1) nyilvánosság (22) nyomásgyakorlás (2) nyomrögzítés (1) olvasói levél (2) önkormányzat (2) önpr (2) oprah winfrey (1) orbán viktor (1) o j simpson (1) palácsik tímea (2) papcsák ferenc (1) parkolás (1) parkolóhely (1) pas szindróma (1) pedofil (1) pelle andrea (1) perbeszéd (2) pest megyei bíróság (1) petíció (1) petrocelli sorozat (1) polgármester (3) promenád (1) rablás (1) raffael sándor (3) ravasz lászló (1) rendbírság (1) rendőr (2) réti lászló (1) rétvári bence (2) revizor (1) rezesova (1) rokkant (1) roma (1) romagyilkosságok (3) rtl klub (2) ruttner györgy (5) sajtó (1) sajtó helyreigazítás (1) simor ágnes (1) sírköves (1) sofőr (1) stohl andrás (9) sukoró (1) szabadi béla (1) szakszervezet (2) szar (1) szembesítés (1) személyiségi jog (1) szikinger istván (2) szimuláns (1) szombathy pál (1) szóvivő (1) s ábel (2) tamás bence gáspár (1) tanúfelkészítés (1) taraba sándor (1) tárgyalási jegyzék (30) tarlós istván (1) társasház (1) tasnádi (1) tasnádi péter (1) tátrai miklós (1) téves ítélet (1) történelmi perek (1) törvényszéki héják (6) törvénytől sújtva (8) tűzraktér (1) tv2 (3) ügyész (1) ügyészség (4) uj péter (1) ungvári attila (1) usa (2) uzsoki kórház (1) vadász jános (1) vágó istván (1) vágó lászló (1) vállalkozó (1) való világ (2) vámbéry rusztem (1) vastartály (1) védjegyoltalom (1) védőbeszéd (1) velkei tamás (1) velvet (1) versailles (1) verseny (1) vezetőszíj (1) videó (3) videofelvétel (1) viszkisdoboz (2) vujity tvrtko (2) vv eszter (1) weiszdorn róbert (1) west balkán (1) wieszt jános (1) zömök kft (1) zsák ferenc (1) zuschlag jános (1) Címkefelhő

Gépfegyveres kommandósok az alsógatyás focista ellen

2011.06.30. 14:59 Jogi PR

Szükséges és arányos intézkedés-e a jogtalan tizenegyest megadó futballbíróra vagy feltételezett, focista bűntársaira gépfegyveres kommandósokkal rárontani? Milyen következménnyel járhat, ha a sajtót is bejárják a felvételek, amint a maszkos kommandós a csupán alsónadrágot viselő gyanúsítottat vezeti?

Mi történt?

A Központi Nyomozó Főügyészség és a Nemzeti Nyomozó Iroda munkatársai hét embert vettek őrizetbe a fogadásicsalás-ügy magyar szálával kapcsolatban, hárman jelenlegi vagy volt labdarúgók, négyen jelenleg is aktív játékvezetők. A nyomozás 2009 decemberében indult, a feljelentők között voltak magánszemélyek, illetve a Szerencsejáték Zrt. és a Magyar Labdarúgó Szövetség is. A fogadási csalásokat szervező bűnszövetkezet távol-keleti központú, ezt a külföldön folytatott nyomozások erősítették meg. A keddi akcióban több mint ötven rendőr vett részt a tizenkét helyszínen, az őrizetbe vettek között három futballista (K. Zoltán, L. Mátyás, H. Gábor), és négy ma is aktív játékvezető (L. Kolos, S. Krisztián, Cs. János és M. Tamás) van.

A gyanúsítottak a nyomozók szerint egy-egy alkalommal 40-85 ezer közötti eurós összeget fordítottak a játékosok és a bírók megvesztegetésére, s akár 400-600 ezerrel is megkárosították az érintett fogadási irodákat. A vesztegetők három, a megvesztegettek öt évig terjedő szabadságvesztéssel sújthatóak, míg a bűnszervezetben elkövetett csalásért akár 25 évig terjedő börtönt is ki lehet szabni. A bíróság a mai napon elrendelte a gyanúsítottak előzetes letartóztatását.

A bundagyanú igazolása vagy cáfolása a bírósági eljárás során nyilvánvalóan meg fog történni. Jelen esetben a kérdéseket felvető mozzanat a gyanúsítottak elfogása, mely eseményekről fotók és videók is a sajtóhoz kerültek.

A Sport Géza vonatkozó cikkében elérhető videón is jól látható, hogy a csalók ellen egy kommandós osztagot küldtek, akik az erőszakos bűnözők elfogása esetén szokásos protokoll szerint jártak el (ami nekik nem is felróható, lévén ez a szokásos munkamódszer). A kérdés az, hogy szükség volt-e erre, és milyen következményekkel jár az eljárás?

A "bűnszervezet" mint jogi szakkifejezés, valóban elég drámain hangzik, de érdemes azért kételkedni, hogy például gyakorló futballbírók esetében kell-e reálisan attól tartani, hogy a zsebből piros lap helyett maroklőfegyver kerül elő. Ezzel szemben tény, hogy a bűnözői előélettel nem rendelkező gyanúsítottak esetében önmagában egy ilyen akció alkalmas lehet az ellenállás megtörésére, a megfélemlítésre. Szintén tény, hogy a kényszerintézkedések ilyen célú alkalmazására már korábban is volt példa: ne feledjük, még Geréb Ágnes elfogását követően, a Születésháznál tartott helyszínelés során is feltűntek golyóálló mellénybe öltözött rendőrök, holott vajmi kevés esély volt arra, hogy az otthonszülők fegyveres támadást hajtanak végre.

Maradva a Geréb-példánál, az ilyen akcióknak a nyilvánosságot befolyásoló, a jogi pr dimenziójában is értelmezendő, egyéb hatása is van. Nagyon erős profilrajzoló eszköz a legdurvább bűnözőknek "kijáró" elfogó akciót végrehajtani, majd azt a nyilvánosságnak megmutatni (persze ez a trükk a visszájára is elsülhet: Geréb Ágnes boka- és derékbilincse általános felzúdulást váltott ki - a pr-célú kényszerintézkedésekről szóló bejegyzésünk ide kattintva olvasható). A "nemzetközi bűnszervezet" ilyen módon jelenik meg képszerűen a nyilvánosságban: a közvélemény első élménye a bűnözőkre rontó kommandós, a védelemnek innen indulva kell megpróbálni a terheltek ártatlanságát bebizonyítani - nem csupán a jogi eljárásban, de a nyilvánosság számára is. A letartóztatottak közül többen kifejezetten bizalmi jellegű munkát végeztek korábban: nemzetközi sporteseményeken bíróként dolgozni esetleges felmentésük után is szinte lehetetlen lesz, hiszen egy-egy mérkőzés vesztesei bármikor elővehetik ezeket a képeket, az őket ért vél vagy valós méltánytalanság illusztrálására.

Nem véletlen tehát, hogy többen is panaszt tettek a kényszerintézkedés ellen - ha azonban fontos számukra a közvélemény is, akkor nem állnak meg itt, ugyanis nem csupán az elfogás körülményeit, de annak nyilvános bemutatását is sérelmezhetik. Nincs ugyanis olyan informálódáshoz való joga a közvéleménynek, mely az elfogott gyanúsítottakat megalázó helyzetben ábrázoló fotók és videók közlését indokolná. Egyértelműen sérül az emberi méltósághoz való jog a fenti fotó nyilvános bemutatásával - tudva azt, hogy a törvény és gyakorlat által kötelezően megteendő anonimizálás fabatkát sem ér, mindenki pontosan tudja, kiket rejt a monogram és a kitakart arc - sőt, a fent linkelt hír leadja már a teljes neveket közli.

A bejegyzés trackback címe:

https://petrocelli.blog.hu/api/trackback/id/tr463027430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Styxx 2011.06.30. 19:59:30

Viszont amennyiben letöltendő szabadságvesztésre ítélik őket, akkor "odabent" nő a presztízsük. Ugyanis a rabok között "menő" akit kommandósok kacsolnak le. Na ez lenne az érdekes érvelés az NNI részéről:-)

ormotlan 2011.06.30. 22:35:07

Mocskos csalókat nem sajnálunk, bocsi.

lostparadise 2011.06.30. 22:47:02

Ha jól emlékszem, egy volt rendőr nyilatkozta, hogy kicsit túlzás és sokba is kerül ez az "optikai tuning" az ilyen akcióknál. Ezeket az embereket hetekig figyelik, tudják jól a zsaruk, mire kell számítani, jó hogy nem napalmot dobnak rájuk...

venszivar 2011.06.30. 23:05:01

@lostparadise: Persze,hogy túlzás,de ÍGY "igazolják",próbálják mutatni,hogy őrájuk MEKKORA nagy s veszélyes feladatok várnak......: DDDDD
Utána megveregetik egymás vállát s jutalom s előléptetés dukál,aztán meg mindjárt itt a nyugdíj.......ÁLLANDÓ ÉLET VESZÉLY......

Egy hét alatt hal meg annyi hiv.sofőr,mint közülük....évek alatt,az öngyilkosokat NEM "ÉR" beszámolni:D

ze11 2011.06.30. 23:05:40

@ormotlan: Ott a pont. Vélelmezhető, hogy jelentős összegek forogtak ebben az ügyben, márpedig ahol sok pénzt bukhat az, akinek az elfogásáról van szó (meg ugye a megbízóik is...), ott illendően felszerelkezve célszerű megjelenni a bekíséréshez.

biohouse 2011.06.30. 23:27:21

Egyszer részem volt egy hasonló inzultusban, 40 fokon több órán keresztül hátrabilincselt kézzel "napoztattak" a Kelenföldi pályaudvar előtt, majd nagy nyilvánosság előtt házkutatás otthon. Este pedig sűrű bocsánatkérések közepette vitt haza a főnyomozó. Bocs, tévedtünk.
Annak idején Kovács nyomozó Szegeden tanúmeghallgatásra behívta Marink Magdat, a többszörös kommandós gyilkost és úgy tartóztatta le. Elegáns volt.

Goompah 2011.06.30. 23:52:45

Hát igen, én is csak néztem, mint a moziban. Addig OK, hogy csalók és korruptak, de a bűnlajstromukon nem szerepelnek erőszakos bűncselekmények, fegyberesen elkövetettek még úgy sem, így aztán erős - nagyon erős - túlzás volt gépfegyveres kommandósokkal letartóztatni őket.

Ettől még remélem, szigorú büntetést kapnak a bundázásért.

ormotlan 2011.07.01. 00:05:53

@venszivar:

Szájjal könnyű bátornak lenni, de ha valakinek ez a foglalkozása, és ezt csinálja 7x24, akkor elég ha az életben csak egyszer sül el rosszul valami, mégiscsak tévednek a megfigyelők, váratlan vendég, előkerül egy stukker az alsógatyából és máris repül a golyó a fejedbe. Akkor te is örülnél, hogy nem a védelmi szakközép harmadik évfolyamát küldik erősítésnek.

És elég gáz lenne ha a rendőrségnek nem telne ilyen akciókra, nem tudná a saját biztonságát 2000% garantálni.

BaradlayR 2011.07.01. 00:17:25

@biohouse:
Mivel érdemelted ki ezt a kivételezett bánásmódot, hogy a tévedésért bocsánatot kértek?

venszivar 2011.07.01. 00:22:01

@ormotlan: ÚÚÚÚÚÚÚÚÚ,most aztán jól megmondtad!!!!
Oszt hány kommandósra lőttek rá,nyugodtan számold KUN Bélától.LÉPTEM....

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2011.07.01. 00:36:04

Hajdani ZMNE rektor elfogása kapcsán ezen a blogon is parázs vita alakult ki a célszerűség - jogszerűség - arányosság kombó ügyében.

milstory.blog.hu/2010/02/17/130_a_dhl_tabornok

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2011.07.01. 00:37:16

Egyébként pedig világos, hogy a hatóság ezt a csuklyás földönhúzást előrehozott büntetésből és presszionálásból fakadóan csinálja az esetek túlnyomó többségében.

mizie 2011.07.01. 00:42:12

Bizonyos nagyságú gazdasági bűncselekményeknél (jelen esetben többszázmillió forintról van szó) sokkal nagyobb az esélye, hogy az elkövetőknél lőfegyver van. Ezért kötelező ilyenkor a kommandó.

dark future · http://www.andocsek.hu 2011.07.01. 01:48:54

Amikor megnéztem a videót, nekem is az jutott eszembe, hogy már megint megy a fotoshopolás.

Szerencsére nagypályás maffiózóból kevés van nálunk, így aztán jobb híján muszáj ilyen optikai tuningos akciókat szervezni. Ezzel csak az a baj, hogy ezek a derék srácok közben elhiszik magukról, hogy jól képzett kommandósok, aztán amikor szökőévenként egyszer tényleg van egy húzósabb akció, menten lefossák a bokájukat, és igazi rutin híján jó eséllyel el is cseszik (lásd pl. Széna téri OTP, két meglőtt túsz). Vannak nekünk igazi kommandósaink is, de azok nem ők, meg nem is az Orbán seggét 8 milliárdból védő terrorelhárítók, hanem a szolnoki srácok, akik nap mint nap tényleg a bőrüket viszik a vásárra Afganisztánban. Aki tudja miről van szó, annak nem kell magyarázni, a többiek meg gondoljanak amit akarnak.

Csigafattyú 2011.07.01. 02:42:46

Mostanság mindenkihez a kommandósokat küldik ki, akár veszélyes, akár nem. Haveromnak is volt egy be nem fizetett közlekedési bírsága, amit elzárásra változtattak, mire szó szerint betörték az ajtaját, összeverték és kezét-lábát összeláncolva hurcolták el a földön húzva Baracskára. Szerintük ez jogszerű és szakszerű...

venszivar 2011.07.01. 02:49:24

@Csigafattyú: Kell a túlóra pénz!A dicséret!A kitüntetés!A magasabb szorzó a jövő hónapban esedékes nyugdíjazáshoz!Meg a nyugdíj utáni fekete "munkánál"is jól mutat,hogy mekkora egy állatot is foglalkoztatnak a "régiiii csibészek....."

on1onsoup 2011.07.01. 06:28:38

Nincs igazatok. Ezek az emberek: focisták, bírók kvázi közszereplők, rendszeresen lépnek a közönség elé, mezük hátán a nevükkel. A gyanúsítás szerint ráadásul a közszereplésükkel összefüggésben követték el a cselekményeket.

on1onsoup 2011.07.01. 06:30:36

Persze tényleg teljesen felesleges a megalázó videó közzététele, de ezért a nyomozó hatóság felel, akár a tévesen kiadott kőrözési fotóért, nem a közzétevő sajtó

emem 2011.07.01. 06:53:45

A kommandós-akciók nekünk szólnak, és a bilincsben sétáltatott gyanusítottak képei is nekünk szólnak: vigyázzatok, tartsátok a pofátokat. Az Államvédelmi Hatóság a munkásosztály ja, nem, a Fidesz ökle.
Amúgy ezek a mostaniak a fogadóirodákat károsították meg. Eddig azt hittem, hogy az a fogadóiroda, ahol arra lehet fogadni, ítél-e a bíró az utolsó percben 11-est, szintén a maffia része.

Don Quixote de la Ferko 2011.07.01. 07:07:40

Valamelyik vidéki kommandócsapat a blogolók elvárásának megfelelően állt hozzá a letartóztatáshoz.

A végeredmény egy fürdőszobából kirobbanó meztelen figura volt, nyakig beszappanozva, kezében egy szikével.
Néhány összekaszabolt kommandós lett a végeredmény, csak annak köszönhetően fogták el a delikvenst, hogy amikor kimenekült az ajtón, a kintiek lábon tudták lőni, mielőtt a közelükbe ért.

Szóval nem kell nyafogni, ha valaki bűnözött, oszt nem kávéval, süteménnyel kedveskednek neki.

Vagy az az igaz, és jó, amit nálunk bevezettek az utóbbi időben, hogy drogos, részegen vezető és így balesetet okozó ember tárgyalásán híres emberek vergődnek, hogy mit képzel az állam, hiszen szegény valójában jó ember, nem kell bántani, hiszen már régen megbánta (médiailag) a tettét.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.01. 07:20:40

@luciferko: bazmeg ha ezeket beideztek volna, mind bement volna kihallgatasra
ide a bokot, hogy 30 nap utan szabadon vedekezhetnek

biohouse 2011.07.01. 07:51:27

@BaradlayR: Lehet, hogy nem is kértek bocsánatot? Már több éve volt, elbizonytalanítottál...
De az biztos, hogy hazahoztak!

nazer 2011.07.01. 08:15:57

pojácák,egyszer belefuthatnának valami ex-yugo bandába,azok helyre tennék őket

Nick Leeson 2011.07.01. 08:36:57

Csak azt nem tudom, hogy a "szamurájkardos etnikai találkozókra" miért mezei járőrt küldenek ki?
Ők biztosan kevésbé veszélyesek mint egy sport bíró. Persze én ehhez nem érthetek. Bízzuk inkább a "képzett" rendőri vezetőkre...

Vegyi Ali 2011.07.01. 08:39:07

Ormotlan, Luciferko: szerintem senkinek sem azzal van itt baja, hogy kommandósok mennek ki ahhoz, akinél feltételezhető, hogy fegyver van, vagy komoly összegek, komoly bűncselekmények miatt esetleg nem kíván együttműködni a rendőrökkel.
Viszont. Egy alsógatyás focistát/bírót miért fektet a földön 3 rendőr, rászegezett gépfegyverrel (azért az alsógatyájában senki se tart kibiztosított lőfegyvert, nem lenne egy életbiztosítás)? Egy exkommandósnál, idegenlégiósnál megértem. De kétlem, hogy egy harmadosztályú alsógatyás bíró 3 fegyveres kommandósra rárontana... Ezek az emberek jelen pillanatban gyanúsítottak, nem szökésben lévő elítélteket fogtak el. Ilyen esetben a begyűjtésről készült videó legfeljebb oktatási segédanyag lehetne, de nem kellene nyilvánosságra hozni. Továbbá, ha elfogták az embert (aki, mint említettem, jelen pillanatban még csak gyanúsított), és átvizsgálták a házat, nincs fegyver, stb., akkor miért kell azzal megszégyeníteni, hogy alsógatyában vezetgetik a videózó "kolléga" előtt? Miért nem lehet hagyni pl. felöltözni? Ez az egész az ártatlanság vélelmének felrúgása, aránytalan intézkedés, és a személyiségi jogok durva megsértése.
Egyetértek Hagymával, ha ezeket más indokkal behívják, simán bemennek a yardra, mint a barmok, és le lehet őket tartóztatni. De tényleg úgy látszik, kell a PR a rendőrségnek.

Nick Leeson 2011.07.01. 08:57:24

@Vegyi Ali: Lehet, hogy kell PR a rendőrségnek, de ez az én szemeben éppen negatív PR. Normális embernek azt sugallja, hogy bárki, bárkit megvádolhat valami durva dologgal, akár ártatlanul is. Mennek majd érte a gépfegyveres kommandósok, összeverik, porig alázzák mindenki előtt, szétverik a bejárati ajtót, stb...

Dixi. 2011.07.01. 09:12:22

Igen mindenkinek igaza van....de az hiszem jogos és érthető a rendőrök / kommandósok/ fellépése....

A legjobb a videóban az amikor a piros fehér zöld melegítőben össze bilincselt kézzel vezetik a delikvenst....

Azt hiszem az a kép jellemző erre az országra...és a közszereplőkre....

Démonmac1 2011.07.01. 09:12:44

Szükségtelen drága erőfitogtatás.
Viszont az is igaz, hogy mivel bűnszervezetben követték el, a "maffia" miatt voltak ilyenek a sünök. Bár..rászegzett géppityu, ugyan minek?

lostparadise 2011.07.01. 09:15:20

Szintén a közelmúltban történt, hogy valakinek az arcával feltörölték a járdát a kocsiból kiszállva, csak fél nap múlva jöttek rá, hogy kicsit tévedtek. Természetesen videó is volt, bocsi meg nem nagyon, mert, hogy így kell eljárni elfogáskor.

csoko20 2011.07.01. 09:19:56

Ezek a srácok sportolnak, jó kondiban vannak, gyorsan is tudnak futni!!! Igaz, hogy ez a játékukon nem látszik, de nagyobb előnyben vannak mint egy nyeszlett Zushlag.
Ha két pohos rendőr megy értük abból is levágják, hogy gáz van; az összekuporgatott milliókat meg akár Thaiföldön is elkölthetik, mint itthoni pereskedésre.

Amúgy meg ázsiai bűnszervezettel sefteltek! Arra is fel kell készülniük, hogy egy véletlenül belőtt gólért felelniük kell. Nyilván nem evőpálcikákkal akarták magukat megvédeni!

Gatyában volt?! Na, Istenem!
Szóljanak oda neki előre a kommandósok, hogy "hé öltözz fel, meg vegyél a kezedbe rambo kést, meg berettát, hogy a fényképeken jól mutassunk".

poa ogapo 2011.07.01. 09:21:11

1./ Milyen jogszabály engedi meg, hogy az intézkedést végző személy eltakarhatja arcmását, tehát elrejtheti személyazonoságát. Itt emlékeztetnék számtalan bírósági eljárásra, ahol az intézkedés során elkövetett hatósági jogsértés elkövetőjét nem lehetett beazonosítani ami abszurd. Legutóbbi esetben egy debreceni kábítószer kereskedelemmel gyanúsított személy szerzett az elállítás során olyan sérülést ami halálához vezetett, de a bíróság nem tudta megállapítani, hogy négy izomagyú közül melyik okozta ezt a sérülést. FELHÁBORÍTÓ!

2./ Amikor valaki hajnalban kilép alkása, háza ajtaján és nyilvánvalóan láthatóan megadja magát, együttműködik, nem támad, nem szökik mi szükség van erre?

3./ Mikor az elkövetőt hátrabilincseléssel már elfogták, miért alkalmaz folyamatos testi kényszert az előállítást végző rendőr. Ez néha már kínzás jelleget ölt az elfogások során. Láthatóan amikor az NNI gazd. bűn. főosztály István utca irodaházában kísérik őket, már normálisan, kulturáltan bilincselve jellemzően vezető szíjon kísérik, és nem alkalmaznak ehhez további testi kényszert egy nyakfeszítést, mint amikor elfogták.

4./ Mi indokolja, hogy valakit alsógatyában közterületen ilyen módon kísérjenek, tartsák fogva? Lakókörnyezetben.

5./ A rendőrségi törvény alapján mindig mindent feltételez a rendőrség, aztán a telefonlehallgatásokból esetleg ha nyiltá teszik a figyelést kiderül, hogy nyilvánvalóan látták, hogy nincs okuk ilyen intézkedés alkalmazására, de
- látványtervezés
- az ügy jelentőségének emelése
- olyan tíz, tizenöt éve ma már nem azonosítható rendőri vezető által kialakított gyakorlat ez (Tonhauserrel kezdődött azt hiszem)

6./ Amiben megjelennek nem egyenruha (jogszabályban tudtommal nincs kihirdetve) jelvényük nincs kihelyezve vagy nem látható illetve ha kint van (de nincs) nem válik nyilvánvalóan észlelhetővé. Ez alapján nem tudom, hogy mi az ami egy eljárás során bizonyítaná, hogy nekem látnom, tudnom kell, hogy hatóság tagjaival állok szemben.

7./ Emlékeztek arra amikor Papp (földetcsokló,pásztorbottal hazatérő) nyugger ENSZ békefenntartót, hazahozták a Liszt Ferihegyre, és éjjel több tíz bevetési biztosította, hogy ne érje támadás vagy mit tudom én mi a hazaszállított személyt. Na ez nevetségessé teszi az egészet. Ebből látszik a látványtervezés irányítja ezt a drága hobbit és nem a realitás.

Mire gondoltak, hogy azok akik élve elengedték, azok majd eljönnek BP-re és megtámadják vagy mi a büdös szarság indokolta ezt a bűncselekmény határát súroló pénzkidobást. Ja már tudom eljöttek Bp-re, de látták a lehengerlő erőt és az éjszaki géppel frankfurti átszállással hazamentek. BAROMSÁG!
Párnap múlva biztosítás nélkül nevezett személy végigjárta az összes médiát.

Botrányos ez sajnos minden részletében!

Ezek az intézkedések több sebből véreznek, de valahogy senki nem foglalkozik vele.

A BV int. "kommandósai" pedig erre még rátesz egy lapáttal.

Kukori és Kotkoda 2011.07.01. 09:32:10

Csalásból szerzett lóvén vásárol luxus terepjárót, majd az adóelkerülés miatt szlovák rendszámmal közlekedik.
Rángassák is végig alsógatyában az egész utcában.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.07.01. 09:39:17

BUNDA BANDA

Borítékban legyen zseton,
S megvehető bármely beton-
-hátvéd, vagy egy agg ex-center
Egy kis műesési henter-

-gésre, s hogyha pénzt vinné ma
Bíró haza, sípja néma
Ne maradjon, hanem fújja
S piros lapért nyúljon ujja!

Nincs bár les, de zászló lebben,
Partjelző is benn a zsebben.
Sporthíreket vígan várom,
Nagypest – Ópest 9:3!

Örmény harmad-, albán másod-
-osztályba, ha beleásod
Magad, s cserekapus jó’ véd,
Hó végén is lesz majd lóvéd.

Összeállunk hatan-heten,
S nagyot kaszálunk a neten.
Megvett edző, megvett csatár,
Ötcsillagos ég a határ!

Megvett kapu, megvett szöglet
Focikoporsóban szög lett.
Nem baj, minket ez tett naggyá,
Buta drukker, sportfogaggyá’!

Mi?! Hogy minket bárki megvet?!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2009/11/bunda-banda.html
:)

ui.: Ettől függetlenül nem értek egyet a kommandósok "ágyúval Gerébre" típusú eljárásával.

lostparadise 2011.07.01. 09:42:19

Hadd ne soroljam fel, hogy kiket kellene végighurcolni így, az ilyeneket, szerintem ne. Megkapják a büntit és kész.

manager2008 2011.07.01. 09:55:20

@poa ogapo: Egyetértek veled.
Az az érdekes hogy ha a maffia öltözik be fekete ruhába és hasonló módszerrel megy be valakihez, aki nem fizetett stb. akkor a szerencsétlen áldozat simán megadja magát, pedig jogszerűen védhetné magát.
Az egész dolog egy agyrém.
A másik dolog meg az, hogy ha valakire haragszunk elég betelefonálni egy utcai fülkéből hogy az illető fegyveres, volt idegenlégiós, mázsányi kábítószert tart otthon, és éppen valamire készül, máris röhöghetünk rajta amint végighúzzák a járdán. Ha véletlenül elsül egy tűzijáték patron akkor meg rommá is lövik. szuper. Aztán bocs tévedtünk?
Ez a fegyver dolog is baromság, mert egy maroklőfegyverrel még egy képzett katona sem tud eredményt elérni ilyen túlerővel szemben, ha meg megzakkant idióta és közben profi akkor pláne baromság így berohanni.
De az igaz, hogy az Eduardo Rózsa Flores féle kirakat leszámolásokhoz jó ez a módszer, álfegyvert tud magával vinni a kommandó is az áldozat részére, és akkor szépen szitává lehet lőni.

popocatepetl 2011.07.01. 10:15:15

Undorító a rendőrség. Már minden tyúklopás esetén a maszkos bátorfiúkkal mennek ki. Egyértelmű megfélemlítés és erődemonstráció. Ugyanakkor nagyon nevetséges is.

popocatepetl 2011.07.01. 10:15:44

@ormotlan: "Mocskos csalókat nem sajnálunk, bocsi. "

HA mocskos csalók.

popocatepetl 2011.07.01. 10:17:06

@ormotlan: Nu, egy sün is van köztünk.

popocatepetl 2011.07.01. 10:20:10

@emem: "A kommandós-akciók nekünk szólnak, és a bilincsben sétáltatott gyanusítottak képei is nekünk szólnak: vigyázzatok, tartsátok a pofátokat. Az Államvédelmi Hatóság a munkásosztály ja, nem, a Fidesz ökle."

Aha, tényleg csak egy éve csinálják?

popocatepetl 2011.07.01. 10:22:55

@Vegyi Ali: "Továbbá, ha elfogták az embert (aki, mint említettem, jelen pillanatban még csak gyanúsított), és átvizsgálták a házat, nincs fegyver, stb., akkor miért kell azzal megszégyeníteni, hogy alsógatyában vezetgetik a videózó "kolléga" előtt? Miért nem lehet hagyni pl. felöltözni? Ez az egész az ártatlanság vélelmének felrúgása, aránytalan intézkedés, és a személyiségi jogok durva megsértése.
"
Azonnal kirúgnám a francba azt a tetves rohadvány rendőrt aki BÁRKIT megaláz. A senkiházi bosszúja a világ ellen, pár percig ő a főnök. Undorító.

min 2011.07.01. 10:23:40

Szánalmas bohócbanda ez a kommandós csapat...Mintha valami drogbárókra törtek volna...
Nem lett volna elég ezek letartóztatásához a normális rendőrség?
Sok PC-s játékot játszanak ezek ott a laktanyában.

popocatepetl 2011.07.01. 10:23:49

@poa ogapo: "Emlékeztek arra amikor Papp (földetcsokló,pásztorbottal hazatérő) nyugger ENSZ békefenntartót, hazahozták a Liszt Ferihegyre, és éjjel több tíz bevetési biztosította, hogy ne érje támadás vagy mit tudom én mi a hazaszállított személyt. Na ez nevetségessé teszi az egészet. Ebből látszik a látványtervezés irányítja ezt a drága hobbit és nem a realitás. "

És amikor a líbiai turistákat hazahozták? Álarcos bohócok sorfala közt szálltak le a gépről. Röhej.

popocatepetl 2011.07.01. 10:26:17

@Kukori és Kotkoda: "Csalásból szerzett lóvén vásárol luxus terepjárót, majd az adóelkerülés miatt szlovák rendszámmal közlekedik.
Rángassák is végig alsógatyában az egész utcában."

Már csak szint kérdése és ha nem vallottad be a borravalót amit kaptál a munkád során, adócsaló vagy. Vegyél szép alsógatyát!

GeoThrasher 2011.07.01. 10:37:25

A rájukszegezett fegyver, meg a nyakratérdelés szerintem nem személyfüggő, hanem egy begyakorolt protokoll, amin nyilván nem változtatnak, mert nem tehetik meg. Ez nem a kőművesszakma, hogy "jó lesz ide a misung is Józsikám, leszarjuk", mert itt a következő pillanatban az élete múlhat rajta. Gondolom ez van mögötte.

venszivar 2011.07.01. 10:46:16

@GeoThrasher: Méééé,lehet,hogy a fejére húzza a szaros gatyáját s megfullasztja?
Mindig az életük múlik rajta.....!Mikor,hol,hányszor múlott rajta...?!
Minél többször mondják,ugatják,talán még el is hisszük!
Az összes tetves,bármilyen bűnözőnek sitten a helye,de 1-2 emberért 10-12 böllér megy ki,kint meg még 6-8 drukkol s lerágja a körmeit,hogy lesz-e ebből prémcsi,előléptetés,mert nem mindegy ám.Nemsokára itt a nyugdíj,kellenek a szorzók!

GeoThrasher 2011.07.01. 10:57:19

@venszivar:
Lehet, hogy nem érdemes válaszolnom, de mindegy...
Nem a "kommandót" kell hibáztatni az eljárásért, mert neki az a dolga, hogy belecsavarja a földbe a delikvenst és ne simogassa. Ha valaki hibázott, akkor az a parancsnok volt, aki nem egy mezei járőrt küldött ki, hanem őket. De ezt szerintem ezt ne mi, civilek döntsük már el, hanem azok, akik benne vannak vagy voltak a szakmában...

venszivar 2011.07.01. 11:06:11

@GeoThrasher: No,de ez is igazolja,hogy pozícióból,SZÁNDÉKOSAN túl spirázzák a dolgokat,hogy NEKIK!legyen jó állásuk.
De jó lenne,ha egy pl. villany szerelő kiálhatna s kijelenthetné,hogy 33 333 házba AZONNAL KI KEL CSERÉLNI az ÖSSZES vezetéket,mert ejnye-bejnye,jujúj.IGAZA is VAN meg Óriási TÚLZÁS is!
De ha megtehetné.......!Baromira jól járna vele,de az nem az a "BIZNISZ"........
Én meg TUDOM,hogy nem volt érdemes válaszolnom.:)

ZmanUK 2011.07.01. 11:14:01

Nos, en ezt a kerdest mar honapok ota felteszem magamnak, amikor nezem a teveben hogy kit es miert tartoztatnak le, hogy mi szukseg van tulzott ero alkalmazasara.

Ezek nem ismerik az "egyuttmukodo" bilincselest? Ahogy a hiradasokban is latom, ha valakihez kimennek letartoztatni, akkor azonnal a kommandosok mennek, uvoltenek neki be a hazba kintrol hogy jojjon ki felemelt kezzel, leteperik a foldre, kezet hatrabilincselik, es meg a bilincseles utan is testi kenyszert alkalmazva elvezetik.

Tenyleg ekkora veszelynek lennenek kiteve a magyar rendorok? Ketlem.

Tul van ez a dolog lihegve es szerintem ez is csak az embereknek szol hogy megmutassak tokos legenyek vannak a rendorsegben. De szamomra pont az ellenkezojet erik el. Egyszeruen az emberi jogokat figyelembe nem vevo rendorok szamomra - es gondolom masok szamara is - nem a bizalmat es megbecsulest valtja ki.

theveryguest 2011.07.01. 11:20:32

1) "bűnszervezetben elkövetett" -> maffia -> kurvák, drogok, fegyverek -> szerintem automatikusan a kommandósokat küldik.

2) azért amikor valakivel közlik, hogy most akkor a vád alapján kb. 25 év néz ki, akkor legyenek ott valaki aki a paraszt fejének szegezi a fegyvert, csak a békesség kedvéért.

3) ezzel is legyenek motiválva a népek, hogy kerüljék a bűnszervezet ötletének még a felmerülését is: bűnözzél szépen erőszakmentesen egyedül és akkor csak kapsz postán egy idézést.

venszivar 2011.07.01. 11:31:40

@theveryguest: Milyen 25!év ???te ez nem az USA!Itt a gyilkos kap 20-at a seggére!
Ezek,ha rájuk tudják,talán bizonyítani,akkor is 4 év múlva Spanyoléba nyaralnak....

Bacchpapucsban Balatonfüredre 2011.07.01. 11:43:24

tényleg csiribiri hülyegyerek kinézetűek voltak a terheltek és nem 150 kg-s speed-es svédek,akik uzsorakamatból tengetik a napjaikat még csak nem is ex-jugo drogkommandó vs. albán heroin maffia leszámolásra mentek a zöld határra

DE ha már kimentek, MERT kiküldték őket, akkor már megcsinálják a melót és ha már megcsinálják a melót, akkor azt a nagy könyv szerint teszik mert máshogy nem is tehetik, mert akkor a főnökük jogosan leszúrja őket stb.

Nick Leeson 2011.07.01. 11:54:10

@Bacchpapucsban Balatonfüredre:
"nagy könyv szerint teszik mert máshogy nem is tehetik"

Akkor a "nagy könyv" rossz! El nem tudom képzelni, hogy bárhol le van írva: "az egy gatyában hátrabilincselt kezű rabot folyamatos fájdalomnak kell kitenni... mindegy hogy együttműködő, kiskorú, esetleg magatehetetlen idős személy."

l_andras 2011.07.01. 11:57:29

Nem vitatom, hogy a kommandósok szabályszerűen jártak el, de tényleg ez volt a legcélravezetőbb? A videón látszik, ahogy fedezik a többiek az akciót - gondolom csőre töltött fegyverrel - és sakkban tartják a házban bent lévő személyeket. Ha az asszony volt otthon meg a tízéves gyerek, akkor őket? Tényleg szükséges gyerekeket fenyegetni lőfegyverrel az apa bűnei miatt?

pupumpa 2011.07.01. 12:02:03

Van ez a kommandós csapat. Nincs igazán kommandózni való ügy. Valamit csinálniuk kell, bizonyítani hogy szükség van rájuk. Ráadásul így élesben gyakorolhatnak a fiúk.

KenSentMe 2011.07.01. 12:29:40

Egyértelmű üzenete van az ilyen kommandósakcióknak: féljetek, mert ez egy rendőrállam.

Amúgy nekem mindig a Brazil c. film jut eszembe az ilyen akciókról.. ahol ugye egy gépelési miatt a szerencsétlen Buttle-hez törnek be a kommandósok karácsonykor.. az részletkérdés, hogy később halálra is kínozzák, de mégis a kommandósjelenetek a legvizuálisabb részei a filmnek.. a kisember elfogására mindig legalább kéttucat kommandóst küld a minisztérium, menekülésnek, ellenállásnak reménye sincs, az elfogottak fejére fekete zsákot húznak..

értem én, hogy ezt az USA-ban, a szabadság állítólagos hazájában is megcsinálják olykor, de szerintem nem jó ebbe az irányba haladni.

pizzaboy 2011.07.01. 12:32:05

Szegény bűnözők. Én személy szerint nagyon sajnálom őket, nem ilyen bánásmódot érdemelnek, miután több száz millát elcsaltak. Szerintem cukros fánkot kellet volna vinni, és (nem túl keményen persze, nehogy megsértődjön, urambocsá sírva fakadjon), és megkérni, hogy legyen szíves befáradni az örsre, különben... na különben mi?? NEM KAP CUKROS FÁNKOT!

Big-B 2011.07.01. 12:34:11

Teccik vagy sem, a szervezett bűnözők elfogásakor kommandósok mennek. Mert ahol a bűnözés szervezett, ott a védelem is, azt pedig nem lehet úgy elintézni, hogy kimegy Kovács II és ha rálőnek, akkor hívja csak a kommandósokat.

oscar dirlewanger 2011.07.01. 12:37:55

a rák rohasza el az összes rendőrt!!acab!!!!!mocskos újpest!!!!

ZmanUK 2011.07.01. 12:47:18

@pizzaboy: Hat nem tudom, szerintem attol meg hogy bunt kovettek el nem hiszem hogy igy kellene veluk banni. Hisz a kommandos oda nem azert megy ki hogy buntessen hanem hogy elfogja az elkovetot. A buntetes pedig a bortonben kezdodjon, ne pedig bilincseles kozben.

Van egy olyan dolog is hogy az artatlansag velelme es attol hogy fennall a gyanu, az elkoveto meg nem bunos. Ezt majd a birosagon bebizonyitjak ....

Bacchpapucsban Balatonfüredre 2011.07.01. 13:20:03

@Nick Leeson: lehet, hogy rossz én ezt civilként nem tudom megmondani.

Az együttmükődő bűnöző is lehet félrevezetés:
emlékszel arra a bűnözőre, aki betört anno harmonikáshoz? (talán Tabáni-nak hívták a harmonikást) ott a rabló elbújt a fészerbe amikor odaértek a zsaruk, majd megadást / együttműködést színlelve kirontott és életveszélyesen megsebesítette a rendőrnyomozót, aki le akarta tartóztatni. Sajnos a rendőr később belehalt a sérülésébe (a rabló meg tolószékbe kényszerült, mert a rendőr még meglőtte.
(Ott nem tudom, hogy kommandó vonult e ki már nem emlékszem de a halott rendőr sztem nem kommandós volt, hanem nyomozó)

Szal csak arra akartam rávilágítani, hogy az együttműködő rabló az akár még sokkal veszélyesebb lehet mint aki mindjárt az elején kinyílvánítja, hogy nem akar együttműködni.

ZmanUK 2011.07.01. 13:32:09

@Bacchpapucsban Balatonfüredre: Az egyuttmukodo letartoztatott egyent is kello ovatossaggal kell kezelni es nem elhinni minden szavat. Viszont valakit a foldre teperni azonnal, anelkul hogy eselye lett volna egyuttmukodni szerintem helytelen.

venszivar 2011.07.01. 13:34:09

A VII.-ker. önkormányzat elnöke IGEN NAGY ÉRTÉKRE,BŰNSZÖVETSÉGBE KÖVETETT EL .....
MÉGIS,csak nem éppen piros szőnyegen vezetgetik...
Pedig az ráadásúl még, MÁR AKKOR SZÖKÉSBE is VOLT.

venszivar 2011.07.01. 13:59:49

@Zlot: sicc pálll "óta" az ilyeneket tahóság észrevenni:DDDDDDD,mert így akaratlanul is cikizhetnéd,de tudom te őt nem,soha....őt nem inkább engem!álamfőd,tényleg....!Az az "ember" nem az összes elnyomó testület főnöke ????

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2011.07.01. 14:42:13

nem nagyon akarok beleszolni, de a nemzetkozi bundazasban konyekig van benne a szervezett bunozes.

ertem en, hogy culagerek, de a maffia culagerei.

emem 2011.07.01. 14:42:36

@popocatepetl: Nem, több éve csinálják, de valahogy akkor is a Fidesz ökle volt. Nem emlékszem, hogy valakit bilincsben hurcolásztak volna TV-kamerák előtt azért, mert a Nemzeti Színházat építés közben elvitték az Erzsébet térről a Duna partjára, és hagytak a helyén egy gödröt. Pedig annyi kárt biztosan okoztak vele, mint azok a polgármesterek, akik "áron alul" eladtak egy házat. Azt sem hurcolászták bilincsben, aki a Kaja Ibrahimmal kavart, és a Siimicskát se hurcolászták bilincsben, amiért és ahogy "gazdaggá varázsolta" a Fideszt, meg egy füst alatt a haverokat is. A Széles Gábort sem, aki kb. egy forintért kapta meg a Videotont, Ikaruszt, mit tudom én mit. A Saab vadászgépek győzelme a tenderen nagyobb tétel volt és kicsit "furcsább" mint a Sukorói beruházás ügye, csak valahogy amiatt elfelejti verni a nyálát az ügyészség. Ettől még persze az ember nem szereti a baloldal árnyékában lopkodókat, csak mintha valahogy lejtene a pálya. Franciaországban nem szabad mutatni a TV-ben a bilincsbe vert gyanusítottat, mert a bírósági ítéletig nem bűnös. Nálunk meg mintha kifejezetten a TV kedvéért vernék bilincsbe, aztán meg kuss van róla, hogy szép csendben elengedték, mert kamu volt az egész amivel megvádolták – de a felhajtás hozott pár ezer szavazatot.

poa ogapo 2011.07.01. 15:02:05

Sokan írták, hogy a bevetési rendőrnek ez a dolga!
Ez nem igaz rájuk ugyan azok a jogszabályok vonatkoznak mint az utcai járőrre, semmivel több jogosultsága nincs mint másnak.
Az erőszakosabb fellépését a fentiek szerint kell elbírálni.
MIUTÁN NEM ÁLL FENN AZ ERŐSZAK ALKALMAZÁSÁNAK LEHETŐSÉGE ŐK EZT FOLYAMATOSAN NEM ALKALMAZHATJÁK ÉS NEM TEHETNEK KI SENKIT MEGALÁZÓ BÁNÁSMÓDNAK.

Nem ismerek olyan jogszabályt amely egyenruhájukra, azonosításukra, arcmásuk eltakarására, kényszerítő intézkedés indokolatlan használatár adna nekik jogot.

BaradlayR 2011.07.02. 01:27:55

@theveryguest:
4) a valódi üzenet: bűnözzél államszervezetben, és akkor te postázod az idézést
süti beállítások módosítása