Jogi PR

"Joga van hallgatni. Bármi, amit mond, felhasználható ön ellen a bíróságon. Joga van ügyvédet kérni..."

petrocelli.jpg

Facebook-oldalunk:


12 dühös ember

Friss topikok

Címkék

12 dühös ember (6) abúzus (1) alekosz (1) alstom (1) ártatlanságra ítélve (5) ártatlan apák (1) az ördög ügyvédje (12) a bennfentes (8) bakács tibor (2) baka andrás (1) balett (1) bánáti jános (1) bántalmazás (2) béna bűnöző (8) betörés (1) bevásárlóközpot (1) bilincs (1) bírósági tárgyalás (43) bkv (1) blikk (2) blog (3) blogajánló (1) bomba (1) borovszky tímea (1) börtönviszonyok (1) budaházy györgy (3) budai gyula (3) budapesti ügyvédi kamara (1) bulvár (2) bunda (1) büntetés (1) casey anthony (1) celeb (7) ciki (2) civil (1) civil tiltakozás (1) conrad murray (1) cozma ügy (2) cserni jános (1) csipak péter (1) csüllög zsigmond (1) damu roland (5) dániel péter (1) dezső antal (3) divat (1) dominique strauss kahn (1) dopping (1) dühöngőszoba (1) duna tv (1) d horváth gábor (1) ékes ilona (1) eljárási hibák (1) elnoki kegyelem (1) előzetes letartóztatás (2) elsőfokú ítélet (1) elszámoltatás (2) elzárás (1) emberölés (2) energiaital (1) erőszak (1) esküdtek (2) esküdtszék (2) etikai vizsgálat (1) eutanázia (1) facebook (1) fapál lászló (4) fargo (27) fazekas géza (1) fegyelmi eljárás (1) fejhosszúság (1) feljelentés (3) fellegi tamás (1) felmentés (1) film (1) fojtogatás (1) foltosház (1) fővárosi ítélőtábla (1) fővárosi önkormányzat (1) frizbi (2) futó barnabás (1) geréb ágnes (4) grespik lászló (1) gyermekotthon (1) gyurcsány ferenc (1) hagyó miklós (2) hajdú lászló (1) hajdu péter (3) hajdú péter (2) hajóbaleset (1) hassay zsófia (1) hell (1) hernádi zsolt (2) heti válasz (1) hírnévrontás (1) hivatali visszaélés (1) hm botrány (1) honlap (3) hunvald györgy (4) húsvét (1) hűtőláda (1) ii kerület (1) illegális letöltés (1) index (2) interjú (1) ipari kémkedés (2) istenkáromlás (1) ítélethirdetés (1) ivo sanader (2) jerry springer (1) jogi pr (1) jogos önvédelem (1) józsef attila (1) jó erkölcs (1) jucika (1) j krisztus (1) kádárista (1) kaincz pál (2) kaiser ede (2) kállai csaba (1) kamera (1) karaktergyilkosság (1) kárpáti miklós (1) kártérítés (2) kegyes halál (1) keleti gyorgyi (1) keller lászló (2) kémügy (1) kényszergyógykezelés (1) kényszerintézkedés (1) kényszerítő eszköz (1) képviselő (1) kerület (1) kettős mérce (1) kiricsi karola (1) kisbalta (1) klubrádió (1) knézy jenő (1) kolosi péter (1) kormos valéria (1) körösi tibor (1) korrupció (1) kovács tamás (1) közfelháborodás (2) közpénz (1) külföld (1) kunbaja (1) lakásügyek (1) lakatos csilla (1) lakóközösség (1) láng zsolt (1) legfelsőbb bíróság (3) lichy józsef (1) liptau claudia (1) lopás (1) magyar györgy (3) magyar nemzet (2) mammut (1) markó iván (1) média (25) médiahatóság (1) médiatanács (1) mester csaba (2) michael jackson (1) migránsok (1) miszori lászló (1) móri mészárlás (1) munkaügyi per (1) nagymellű (1) nagy andor (1) nagy lászló (1) negatív jogi pr (1) németh győző (1) nemi erőszak (1) nemzeti és etnikai kisebbségi jogvédő iroda (1) nyilvánosság (22) nyomásgyakorlás (2) nyomrögzítés (1) olvasói levél (2) önkormányzat (2) önpr (2) oprah winfrey (1) orbán viktor (1) o j simpson (1) palácsik tímea (2) papcsák ferenc (1) parkolás (1) parkolóhely (1) pas szindróma (1) pedofil (1) pelle andrea (1) perbeszéd (2) pest megyei bíróság (1) petíció (1) petrocelli sorozat (1) polgármester (3) promenád (1) rablás (1) raffael sándor (3) ravasz lászló (1) rendbírság (1) rendőr (2) réti lászló (1) rétvári bence (2) revizor (1) rezesova (1) rokkant (1) roma (1) romagyilkosságok (3) rtl klub (2) ruttner györgy (5) sajtó (1) sajtó helyreigazítás (1) simor ágnes (1) sírköves (1) sofőr (1) stohl andrás (9) sukoró (1) szabadi béla (1) szakszervezet (2) szar (1) szembesítés (1) személyiségi jog (1) szikinger istván (2) szimuláns (1) szombathy pál (1) szóvivő (1) s ábel (2) tamás bence gáspár (1) tanúfelkészítés (1) taraba sándor (1) tárgyalási jegyzék (30) tarlós istván (1) társasház (1) tasnádi (1) tasnádi péter (1) tátrai miklós (1) téves ítélet (1) történelmi perek (1) törvényszéki héják (6) törvénytől sújtva (8) tűzraktér (1) tv2 (3) ügyész (1) ügyészség (4) uj péter (1) ungvári attila (1) usa (2) uzsoki kórház (1) vadász jános (1) vágó istván (1) vágó lászló (1) vállalkozó (1) való világ (2) vámbéry rusztem (1) vastartály (1) védjegyoltalom (1) védőbeszéd (1) velkei tamás (1) velvet (1) versailles (1) verseny (1) vezetőszíj (1) videó (3) videofelvétel (1) viszkisdoboz (2) vujity tvrtko (2) vv eszter (1) weiszdorn róbert (1) west balkán (1) wieszt jános (1) zömök kft (1) zsák ferenc (1) zuschlag jános (1) Címkefelhő

Mitől kell megvédeni Stohl Andrást a börtönben? És miért csak őt?

2011.10.11. 10:46 Jogi PR

Hetek óta késik egy fontos nyilatkozat, vagy sajtóközlemény. A Stohl Andrásra kirótt börtönbüntetés kapcsán ugyanis cikkek sora foglalkozott azzal, milyen atrocitások és megaláztatások érhetik a színészt a szabadságvesztés alatt - de a színesen leírt, egyértelműen jogellenes (feltételezett) magatartások kapcsán nem hallani a BVOP, vagy más, a büntetés-végrehajtásért felelős szerv hangját, amely cáfolná ezeket.

Az első nyilatkozó a börtönbeli állapotok kapcsán egy korábban sikkasztásért leültetett, egyébként civilként is a médiában dolgozó fiatalember volt, aki büntetése alatt a Kozma utcai börtön B objektumában lévő tévéstúdiót vezette - szerinte Stohl esélyes arra, hogy e funkcióban az "utódja" legyen, de igen alázatosnak kell lennie, különben "vége lesz a börtönben".

- Szolgálatkésznek és alázatosnak kell lennie, ha az utódomként dolgozik majd a stúdióban. A társai kéréseit teljesítenie kell, csak olyan filmet és zenét adhat adásba, ami a raboknak tetszik - ­kezdte az egy éve szabadult férfi. - Nyilván kiemelten vigyáznak Stohlra, nem teszik össze egy erőszakosságra hajlamos fogvatartottal, de még így is bizonyítania kell azt, hogy nem érzi magát felsőbbrendűnek a többieknél.

 

A legfrissebb hírek szerint a börtönben Farkas Péter birkózó olimpikon veszi majd védelmébe az elítélt színészt, megóvva őt az erőszaktól. De mitől is kell pontosan  megvédeni? Nem városi legendákból tudjuk, hanem szakértő nyilatkozott erről.

Juhász Tibor krízisszakértő a Blikknek elmondta: a börtönben a zárt közösség miatt más szabályok működnek, az új bekerülő gyakran fájdalmas és megalázó beavatási időszakon esik át.

 

– Ez hasonló a törzsi férfivá avatási rítushoz, ám ha Stohl András a már régebben börtönben lévő, testi, pszichikai adottságainak, múltjának köszönhetően hierarchiacsúcson lévő Farkas Péter szárnyai alá kerül, akkor mentesül a beavatás alól. Sőt a „ranglétrán" sem kell felküzdenie magát. Bár Stohlra nyilván vigyáznak az intézet dolgozói is, de az olimpikon „védettségével" biztosan nem lesz csicska, és csomagjaiból az értéknek számító cigarettát, kávét sem veszik el tőle a felsőbb kasztbeli rabok. Nem szólnak be neki az udvaron, étkezdében, így nem lesz kitéve konfliktusoknak – mondta a szakember.

 

Aki nem volt ilyen szerencsés: darabolós gyilkos mellé tették a természetvédőt

Közel négy hónap után szerdán szabadult az előzetes letartóztatásból Zsák Ferenc, a Tiszántúli Természetvédők Társaságának (TTT) vezetője. Az Audi győri gyárának bővítését ellenző természetvédőnek a büntetőeljárás és fogva tartása során megdöbbentő körülményeket kellett eltűrnie.

A férfi az előzetesben a debreceni börtön leghírhedtebb, húszfős cellájába került, a 17-es sorszámúba; többnyire erőszakos bűnözők voltak a rabtársai, köztük egy darabolós gyilkos, egy anyagyilkos és egy pedofil. A letartóztatása előtt térdműtétre készülő férfi nem kapott megfelelő gyógykezelést, a börtönorvos pedig szerinte cinikus megjegyzéseket tett rá. Az őrök már a legelső séta alkalmával megalázták, mert fájós térdével nem tudott egy órán át körben járkálni.

Letartóztatása után – ügyészi tiltásra – egy hónapig nem kapta meg a leveleit és a csomagjait, így tisztálkodási eszközök, saját ruha és cigaretta nélkül élt. Kilenc kilót fogyott, a szállítási napokon előfordult, hogy egyáltalán nem kapott enni. A férfi csótányok között élt, rühös lett, a vérnyomása felment 200-ra.

 

Aki blogot írt a tapasztalatairól: katonatiszt a börtönben

Az ugyancsak előzetes letartóztatását töltő Fapál László, a hivatali visszaéléssel gyanúsított egykori honvédelmi államtitkár blogjából is részletes képet kapunk arról, milyen körülmények közé kerül, akinek esetében a nyomozó hatóság "szökéstől, elrejtőzéstől vagy a bizonyítékok megsemmisítésétől tart." A volt katonatiszt leírja, hogy a karácsonyt megelőző napokat egy fagypont körüli hőmérsékletű zárkában töltötte, amelynek fényképe önmagában cáfolja a börtönöket "szanatóriumként", "luxuskollégiumként" leíró politikusi nyilatkozatokat. A családdal való kapcsolattartást az ő esetében is minden magyarázat nélkül megakadályozták: "A legnagyobb megpróbáltatás az volt, hogy teljesen elzártak a külvilágtól. Csak a védőmmel tarthattam kapcsolatot, a családomról nem tudtam semmit. Minden nap írtam levelet, de nem érkezett válasz. Először szilveszter napján kaptam a családomtól levelet, de akkor rögtön 14 db-ot. Visszatartották őket, nyilván a pszichológiai hadviselés részeként." Ne feledjük, hogy ez esetben is előzetes letartóztatásról beszélünk, amikor nemhogy ítélet, de még vádemelés sem született!

 

Aki Strasbourgba ment az igazáért: a 2 éven át 2x2 méteres lyukba zárt rab

2011 júniusában Csüllög Zsigmond javára ítélt az Emberi Jogok Európai bírósága a magyar állammal szemben. A strasbourgi bíróság egyhangú ítélete szerint a magyar állam megsértette az embertelen és megalázó bánásmód tilalmát, amikor a kecskeméti maffiaperben is vádlott, az Energol-ügyben is érintett Csüllögöt az első fokú ítélet után a sátoraljaújhelyi fegyház különleges biztonságú körletébe zárta két évre. A strasbourgi bíróság szerint a fogvatartás körülményei embertelenek és megalázóak voltak, és nem találtak indokot, amelyek alapján az eljárás jogosnak lett volna tekinthető. A körülményekről is pontosan beszámol az ítélet:

Csüllög egy 2x2 méteres zárkába volt bezárva, melyben nem volt természetes fény vagy elkülönített vécé, őt magát folyamatosan videokamerával figyelték meg. Szinte semmilyen személyes tárgyat nem tarthatott magánál, mindenhova őrök kísérték, a külvilágtól pedig teljesen elzárták. A zárkán kívül kéz- és lábbilincset adtak rá, amit még az orvosi és fogorvosi vizsgálaton sem vettek le róla.

A bíróság 6000 euró kártérítést és 2680 euró perköltséget ítélt meg Csüllög javára, a BVOP közleménye szerint azonban az elítélt férfi fogva tartása szakszerű és jogszerű volt, mindenben megfelelt a szabályozásoknak.

 

Akit nem fognak szeretni a börtönben: az elítélt rendőr esete

Vágó László, volt rendőrtisztet  hivatalos eljárásban elkövetett bántalmazás bűntette miatt 1 év 8 hónap börtönbüntetésre ítélte jogerősen a Fővárosi Ítélőtábla. Az ítélet indoklása szerint Vágó 2006. október 23-án mint helyszíni rendőrparancsnok az Astoriánál egy tömegoszlatásnál eltörte az egyik járókelő ujját.

Az ítéletet a Magyar Hírlap publicistája így kommentálta: "Remélem, jó helyre kerül. A börtönben szokták szeretni a volt rendőröket. Nagyon remélem, Vágót is fogják szeretni, nagyon. Nagyon remélem, lesz alkalma és módja eltöprengeni, milyen is, amikor magatehetetlen az ember, és szadista állatok ütik-verik, végtagját törik." Azaz az újságíró evidensnek veszi, hogy a börtönbe került rendőrt rabtársai alaposan megverik majd, és úgy gondolja, hogy ez magától értetődő része a büntetésnek. Akit tehát azért ítéltek el, mert a jogszabályokat semmibe véve, brtuálisan és megalázó módon bánt egy őrizetessel, annak "szemet szemért" alapon ugyanezt kelljen elviselnie, amikor maga lesz az őrizetes, - akár nyilvánvaló törvénysértés árán is. (Ugyanez a publicista persze az európai normákért és az alapvető emberi jogokért állt ki - jogosan - amikor Budaházy György és társai embertelen fogvatartási körülményeiről volt szó.)

 

Mit tudunk tehát a börtönbeli állapotokról?

- A bekerülő elítéltet fájdalmas és megalázó beavatásnak vetik alá.

- Kasztrendszer működik, ahol az újak jogfosztottak és kiszolgáltatottak.

- A gyengébbek csomagjaiból ellopják, vagy erőszakkal elveszik a beküldött dolgokat, kávét, cigarettát.

- A cigaretta egyfajta belső valuta, akinek nincs, az még rosszabb körülményekre számíthat.

- Tudott és megtűrt gyakorlat a nemi erőszak.

- A terhelteket nem megfelelő módon helyezik el, egy "lepkegyűjtő" és egy darabolós gyilkos is kerülhet egy cellába.

- Szintén önkényes módon akár évekig is egy 2x2 méteres lyukban tarthatják az elítéltet.

- A fogvatartás alatt a bentlakók nem kapnak valódi orvosi ellátást, és még a vizsgálatok alatt is megbilincselve maradhatnak.

- Olyan korlátozó intézkedések rendelhetnek el, melyek mind mentálisan, mind fizikailag tönkreteszik a börtönlakókat.

- A levélmegvonás, a családdal való kapcsolattartás megvonása napi rutin.

- Elemi higiéniai feltételeket sem biztosítanak a börtönben.

- Elégtelen az étkeztetés, egyes rabok éheznek.

- Van, hogy téli hidegben, kabátban vacogva kell kibírni az előzetes letartóztatást.

 

Köztudott a kegyetlenkedés

A blogon is több alkalommal foglalkoztunk már azzal a szemléttel és gyakorlattal, mely a fenti következményekkel jár, és amely áthatja a nyomozóhatóságok, az igazságszolgáltatás és a végrehajtás egészét. A demonstratív vezetőszíj, illetve kéz- és lábbilincs alkalmazása (például a roppant veszélyes Geréb Ágnes esetében - nyilván ha nem kötik gúzsba, még gyorsan világra segít egy csecsemőt a bíróság folyosóján) ugyanarról szól, mint amikor a jogtalanul tizenegyest adó futballbírót és csalással vádolt társait gépfegyveres kommandósok rohanják le, adott esetben az alsógatyás őrizetes fotójával kedveskedve a bulvársajtónak.

 

 

Lehet-e hallgatni?

Meggyőződésünk: nem normális helyzet, hogy 2011-ben, az Európai Unióhoz tartozó országban, jogállamban tényként, méghozzá következmény nélküli tényként tálalhatók a magyar börtönöket jellemző, leginkább a harmadik világra hajazó állapotok. Elfogadhatatlan, hogy egy közszereplő, a bulvárhírek sztárja kapcsán is annyi "megoldás" körvonalazódik, hogy de hiszen van már bent egy birkózó bajnok, majd az megvédi - de gondoljunk bele abba, hogy mi lehet annak a sorsa, aki nem vezetett Való Világot, akiért nem írt alá petíciót a magyar művésztársadalom, aki nem tud felhívni egyetlen újságírót sem, ha baj van?

És baj van, ez a nyilatkozatokból is elég egyértelmű; de még egyértelműbbé teszi a hallgatás. Nem hallunk cáfolatot a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága részéről, nem áll ki senki a nyilvánosság elé, hogy rámutasson arra, ami szerinte nem igaz a szakértő, illetve az érintettek által elmondottakban. A magyar büntetés-végrehajtás a jelek szerint a gyakorlatban és kommunikációjában is azt üzeni: Magyarországon a szabadságvesztés büntetés nem elsősorban a szabadságtól való megfosztás, az izoláció és rehabilitáció igényével kerül végrehajtásra. Ehelyett egy alapvetően represszív, tortúrára, törzsi- vagy falkaviszonyokra építő, a huszonegyedik századdal köszönő viszonyban sem lévő rendszert működtetünk. 

 

Utóirat a kommentelőknek:

Nem, nem gondoljuk, hogy a bűnözőknek luxusbörtönben a helye. Azt sem, hogy akit jogerősen elítéltek, az nem érdemli meg a büntetését. Mindössze arra hívjuk fel a figyelmet, hogy a hazai börtönviszonyok a jelek szerint ellentmondanak az alapvető magyar és uniós jogszabályoknak, s hogy az elítéltek vagy előzetes letartóztatásukat töltők szinte törvényszerűen lesznek bűncselekmények áldozatai, és hogy ezt a nyilvánvaló jogsértést az illetékes hatóság, a sajtó, a közvélemény egy része cáfolni sem érdemes, magától értetődő tényként fogadja el. Még csak kommunikációs kényszer sincs, hiszen ha senki sem tesz fel kérdést, a válasszal sem kell bajlódnia senkinek.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://petrocelli.blog.hu/api/trackback/id/tr463292036

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mitől kell megvédeni Stohl Andrást a börtönben? És miért csak őt? 2011.10.11. 21:20:30

Hetek óta késik egy fontos nyilatkozat, vagy sajtóközlemény. A Stohl Andrásra kirótt börtönbüntetés kapcsán ugyanis cikkek sora foglalkozott azzal, milyen atrocitások és megaláztatások érhetik a színészt a szabadságvesztés alatt - de a színesen leírt, egy

Trackback: Fosztogató gazdagok 2011.10.11. 15:20:43

A mérsékelt Anglia, a gentlemenek országa az utóbbi napokban randalírozástól hangos. A hírekből értesülhetünk róla, hogy a boltok kifosztói között akadnak kifejezetten jól szituált fiatalok, olyanok, akik nincsenek rászorulva, hogy így szerezzék meg a ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gmower (törölt) 2011.10.11. 21:42:46

@Büszke_troll: Ma Magyarországon nagyon hülyének kell lenni, hogy valakit letöltendő börtönre ítéljenek (erre a címszereplő kiváló példa). Abban egyetérthetünk, hogy bizonyos alapvető emberi jogok az elítélteket is megilletik (a szabadságjogok értelemszerűen nem :D). Ehhez viszont nagyon sokminden nem tartozik hozzá, ilyenek például a 24 fokos szobahőmérséklet, steril hotelszoba, szélessávú internetelérés, kábeltévé, stb.

A képen látható cellával például semmi baj nincs, a mai magyar lakosság jelentős része nem él jobb körülmények között. Hogy messzire ne menjünk, például az a két hajléktalan, akik megfagytak, miután ellopták a ruháikat...

Vagy azokat, akik nem tanúsítottak olyan kirívóan társadalomellenes magatartást, hogy azért letöltendő börtönbüntetést kapjanak, azokat nem illetik meg ezek a jogok? Tisztában vagytok a mai magyar rögvalósággal? Azzal például, hogy telente sokan fagynak meg a saját lakásukban, mert nincs pénzük fűtésre? Hogy olyan helyeken laknak emberek, ahol jobbérzésű polgár még kutyát sem tartana? Hogy élnek emberek lakásban 20-nál többen is? Hogy rengetegen az utcán élnek, mert semmilyen, még a képen látható cellájuk sincs?

Az ő jogaikat ki védi???

ggaborx 2011.10.11. 21:44:06

@Pitzur: Szerintem az elkövetett bcs súlya, illetve a letöltendő idő alapján mindenképpen szelektálni kellene. Ezen kívül - bármilyen hülyén hangzik is - az elítélt testalkata alapján is válogatnék. Mert az mégsem megoldás, hogy 200 kilós izomagyak közé bedobják a kis vézna 20 kilós lúzert. De mindegy amúgy, mert ez a társadalom - a kommentek alapján - még nem nőtt fel. Egyelőre csak a véres szájú, kárörvendő fröcsögés megy gondolkodás nélkül. Kb. mint a középkorban a kivégzéseknél összegyűlt csőcselék. Semmivel sem vagytok jobbak.

snipper 2011.10.11. 21:50:39

@gmower: Ez nem egy szabvány, hanem egy fegyelmi zárka. A magánelzárás fegyelmi büntetést töltik ebben, nem lakóhelyiség. Csak a korrektség kedvéért. Lehetett volna képet is találni, de ez hatásos. Az elején már kommentáltam az egészet.

ggaborx 2011.10.11. 21:52:41

@gmower: Demagóg faszság. Már bocs. Minden egyes csövesnek meg van a lehetősége, hogy ne fagyjon meg. Minden embernek van lehetősége változtatni a sorsán.

Csak kurva kevesen vannak, akik tesznek is magukért valamit és nem másoktól várják a megváltást.

Személyesen ismerek olyan volt hajléktalant, aki kitartóan és keményen küzdött, míg a "társai" folyton kifigurázták, meglopták, leköpték csak azért mert ő nem akarta minden nap hülyére inni magát és inkább a kiutat kereste. A többiek ma is az utcán vannak - jajj, csak meg ne fagyjanak! -, míg neki ma már rendes állása van és egy garzont bérel.

Szóval jópofa, hogy siránkozol a szegény kis hajékonyokért, de a legtöbbje kurvára megérdemli a sorsát. Mert a legtöbbje elvesztette minden emberségét.

De kívánom neked is, hogy egyszer valami véletlen eset kapcsán elítéljenek, mondjuk csak 6 hó letöltendőre. Igen, lehetséges.

gmower (törölt) 2011.10.11. 21:56:41

@rockjano: Hogyne az vagyok. Ha neked így jobb...

@ggaborx: "De mindegy amúgy, mert ez a társadalom - a kommentek alapján - még nem nőtt fel."

A társadalom akkor lesz felnőtt, ha képes lesz minden, a társadalom javát akaró (nem félreérteni! :D) tagjának emberhez méltó életkörülményeket teremteni. Utána kezdhetünk filozofálgatni a normális játékszabályokat betartani nem hajlandó emberek elkülönítésének körülményeiről...

gmower (törölt) 2011.10.11. 22:00:12

@ggaborx: "Szóval jópofa, hogy siránkozol a szegény kis hajékonyokért, de a legtöbbje kurvára megérdemli a sorsát."

Gratulálok. A hajléktanan megérdemli a csillaggarzon fagyhalálát, de a jogerősen elítélt bűnöző nehogymár ilyen szar körülmények közt tengesse napjait...

Tapogatott Kukorica 2011.10.11. 22:02:36

Nem értek a témához, talán csak gondolatként fűzném hozzá: nem olyan nagy Magyarország, hogy ne lehessen rabokat szállítani viszonylag olcsón. Namost, nem lenne jobb megoldás, ha lenne egy "előzetes-börtön", ahol a még nem jogerősen elítélt rabokat magánzárkákban, egyfajta "kolesz"-jelleggel lehetne tartani bizonyos ideig (feljebb valaki említette a 180 napot pölö)?. Így megfoszthatnák szabadságától (azaz pontosabban megakadályoznák az esetleges szökését, a bűncselekmény megismétlését vagy más bűncselekmény elkövetését stb.), de megadnák neki az ártatlanságába vetett hitet, s ezzel együtt egy fokkal "élhetőbb" elzárást, ahol nem kell análférgekkel meg hasonlókkal szembesülnie. Ha meg a bíró kimondja a végszót, akkor úgyis megtapasztalja a bódottágot.
Tehát szuper-börtönt az előzeteseknek, szuper-börtönt az elítélteknek! (na nem plazmatévét értek szuper alatt, hanem korszerű, új épületeket, ahol biztonságosan van rab, őr, és külvilág szeparálva.) A szállításról meg néhány kisbusz gondoskodna a nap 24 órájában a kis kapitányságok és a börtön között.

ggaborx 2011.10.11. 22:02:40

@gmower: Olvastad amit írtam? Remélem nem.

gmower (törölt) 2011.10.11. 22:05:55

@ggaborx: "Minden embernek van lehetősége változtatni a sorsán. "

Aham. Szóval akkor annak semmi jelentősége, hogy x munkahelyre x + y munkavállaló jut? Ok, egy hajléktalan kitör, viszont nem elképzelhető-e esetleg, hogy amit szerzett munkát, onnan mást kirúgtak, aki végül hajléktalanságra jut?

snipper 2011.10.11. 22:08:45

@Tapogatott Kukorica: Ez működik most is, csak nem ebben a modern formában. Az előzeteseket nem csak a Rendőrségre kell vinni, hanem tárgyalásra is, mert amíg nincs jogerős ítélete addig az előzetes "ház"-ban marad. Sajnos a világon a legdrágább épületek a börtönök,ezért nagyon kevés épül, minden állam "hozott anyagból" dolgozik. Itthon a megyei börtönök elmúltak 100 évesek.

gmower (törölt) 2011.10.11. 22:12:54

@Tapogatott Kukorica: A felvetés abszolút jogos. Csak arra kellene vigyázni, hogy akkor a kiszabott büntetés mindenképp jelentősen hoszabb legyen az előzetesnél, ugyanis azt levonják, és ne a bíróságok tökölésén múljon, hogy mekkora részét (vagy akár egészét) tölti vidám körülmények közt a végül bűnösnek kimondott :)

tbundy · https://bravel.com 2011.10.11. 22:16:55

fogadok ha kijön a Stohl, könyvet fog írni.

goo.gl/VQSuP

popocatepetl 2011.10.11. 22:18:05

Szabadságvesztésre ítéli őket a társadalom, nem verésre, erőszakra, stb. Ha azt érdemlik, akkor arra kell ítélni őket. És semmiképpen ne egy agyatlan kigyúrt féreg döntsön a büntetésükről odabent. A cikkel egyet nem értő hozzászólóknak kívánok egy jó kis olaszliszkai élményt amikor a söpredék ítélkezik, mert "megérdemli" amit kap.

popocatepetl 2011.10.11. 22:23:06

@gmower: Felfoghatatlan, hogy miért nem lehet egy ügyet pár hónap alatt lezárni. A vádemelésig eltelt hónapok aztán az igazán érthetetlenek. Becsuknak valakit, aztán elkezdenek nyomozgatni? Hát rohadjanak meg!

gmower (törölt) 2011.10.11. 22:37:23

@popocatepetl: Az előzetes elrendeléséhez azért alapos indok kell, nem "csak úgy" szokás, mégha akad is néhány ellenpélda. Ha jól tudom csak bűnismétlés, szökés és bizonyítékeltüntetés esetére lehet elrendelni.

Tegyük fel például, valakit elkapnak egy gyilkosság helyszínén, véres késsel a kezében, leszúrt áldozat mellet. Elég logikus, ha letartóztatják, majd előzetesbe helyezik, mert igen megalapozott a gyanú, hogy ő követte el, és mivel magas a lehetséges büntetési tétel, a szökés veszélye reális. Ekkor még persze éppenhogycsak elkezdődött a nyomozás, ami eltart egy darabig, hogy a vádemelésre már minden információ rendelkezésre álljon. A valóság nem ilyen-olyan helyszínelő sorozat, ahol pár nap alatt megvan a megdönthetetlen bizonyíték.

Az ezután kezdődő bírósági eljárások hossza már valóban vitalap lehet, bár azokat is azért nagyon komolyan determinálják a törvényi keretek (pl. mindenféle határidők), amik éppen azért vannak, hogy ne szülessenek elhamarkodott, hibás ítéletek.

gmower (törölt) 2011.10.11. 22:43:08

@popocatepetl: "A cikkel egyet nem értő hozzászólóknak kívánok"

Egy cikkel csak teljesen, vagy egyáltalán nem lehet egyet érteni?

Mert spec. én azzal egyetértek, hogy az előzetes körülményei legyenek viszonylag kultúráltak, csak és kizárólag a végül ártatlannak bizonyulók érdekében.

A jogerősen elítéltek viszont egy teljesen más téma, ezért is undorító mint írtam a "egy kalap alá venni a valóban szerencsétlen, valószínűleg tök ártatlan, előzetesben szenvedett természetvédőt egy olyan gerinctelen féreggel, mint a címadó. "

Ice pick 2011.10.11. 22:43:14

@popocatepetl: az ügy lezárása, nyomozás, vizsgálat nem olyan, ahogy te azt a kertévék aktuális esti krimijében látod. A gyanúsított sem érdekelt az ügy felgöngyölítésében, a védője sem, tanúk kavarnak, hazudoznak, szakértőket kell bevonni, akik jó hosszú határidővel dolgoznak. Javaslom, hogy nézz bele egyszer egy valós rendőrkapitányság vizsgálati osztályának munkájába. Ki fog hullani a hajad már a stressz látványától is.
Az előzetes szükséges.

@ggaborx: A 98%-ot arra írtam, akik azt állítják, hogy tévesen ítélték el őket. Nem figyeltél!
Amúgy a ténylegesen tévesen elítéltek arány ezrelékekben mérhető, nem is százalékokban.
És sosem állítottam azt, hogy ez rendben van így, de sose lesz nulla a téves ítéletek száma. Ezt tudomásul kell venni. Egy orvos sem tud mindenkit meggyógyítani.
És nem, nem szeretnék a tévesen elítéltek közt lenni.
De azt tudomásul kellene venni, hogy az elítéltek 99.99%-a jogosan került rács mögé.
Az embertelen körülményekkel nem értek egyet, de sokszor azt maguk az elítéltek teremtik meg maguknak: csicsáztatás, egymás kínzása, lopás, uzsorázás a rács mögött is. Ők kint is így éltek, bent is így élnek, amíg nincs magánelzárás, ami meg megint embertelen a hozzáértők szerint.

@rockjano: Ismétlem, minden nap tisztálkodhat tetőtől talpig az elítélt, de csak hetente egyszer zuhany alatt. A többi napon meg beleáll, beleguggol a lavórba és tetőtől talpig megmosakszik. Ahogy cserkész/úttörő táborban is tettük és nem voltunk büdösek. A lába kis ujjától a beje búbjáig meg tud mosakodni, fürdeni egy lavórban minden nap, nem csak a felsőtestét. Hidd el sokan csinálják így a való életben is, akiknek nincs fürdőszobájuk. Az elítéltek egy jó része is biztos így csinálja otthon a Dankó Pista utcában. Vagy még így sem.

2011.10.11. 22:51:49

Örülök, hogy ilyesmi is kikerül indexre. Minél sűrűbben kellene ilyesmi megjelenjen a mainstream sajtóban a bulvár helyett.
Jó cikk, kicsit hátborzongató volt olvasni. A valóság az, hogy az átlagembernél sincs 100% garancia, hogy sose kerül be, egy rossz döntés helyett (és ezt nem úgy értem, hogy véletlenül fejszével megöli a szomszédot). Aztán vagy kijössz vagy nem, hogy fizikailag és pszihikailag épen, ahhoz mák kell...

Ice pick 2011.10.11. 22:54:06

@gmower: arról nem is beszélve, hogy az eljárások elhúzódása nem csak a hatóságok hibája, hanem a terheltek is húzzák az időt, nyilvánvalóan nem lehet tőlük elvárni, hogy bevallva mindent, örömmel menjenek a hűvösre. Az ügyek sem egyformák, már régen nem a tyúklopás a leggyakoribb ügy. Sok a jövedéki, adó, gazdasági bűncselekmény. Ha valaki egy ilyen ügyet néhány hónap alatt lezár, úgy, hogy mellette még van vagy harminc ügy neki kiadva, akkor az előtt megemelem a kalapomat.
Szóval a nyomozás, vizsgálat alatt megértem, hogy sok idő eltelik. Az ügyészségen, bíróságon viszont tényleg sok a tökölés tapasztalatom szerint. Az ügyészek legtöbbször nagyon kidolgozva kapják meg az ügyeket, a rendőrségen már jó néhány jogász foglalkozott vele, nem értem utána mit tudnak rajta ülni.

Back Jauer 2011.10.11. 23:01:40

Olvasom, hogy több hozzászóló attól tart, h ezután bárki bármikor börtönbe kerülhet, ha elnéz kétszer egy táblát vagy más szabálysértést követ el. Szerintem ettől nem kell tartani. Eleve ad abszurdum a kormány eme elképzelése. Másról sem lehet olvasni, hallani, hogy a magyar BV intézmények túlzsúfoltak, üzemeltetésre, újak épitésere nincs pénz! Akkor kérdem én? Mégis, hova a f@szba teszik azokat akik többszörös szabálysértést követnek el?? Ezt ők sem gondolhatják komolyan! Vihar egy pohár vízben...

Ice pick 2011.10.11. 23:02:01

@randomgenerator: Azért bekerülni sem olyan egyszerű. A végrehajtás felfüggesztését a bíróság sokkal gyakrabban szabja ki, mint a letöltendőt.
Voltam olyan tárgyaláson, ahol a terhelt orrba vágta a haragosát, az elesett és meghalt. Végül is egy ember meghalt, halált okozó testi sértésnek minősítették, volt a fickónak vagy 5 gyereke, akiket el kellett volna tartania, bár munkája sem volt, előtte nem volt büntetve, alacsony volt az iskolázottsága, ezt mind a javára írták és kapott 2 évet sok évre felfüggesztve.
Aztán másik esetben egy munkahelyi haláleset, amikor az ácsok nem tettek ki korlátot és valami daru lelökött egy embert, az meghalt, ott sem ült a felelős, pedig meghalt egy ember, foglalkozás körében elkövetett gondatlan...
Azért bekerülni sem olyan egyszerű, mint azt sokan hiszik.
A börtönkörülményeket nyilván javítani kellene, ez nem kérdés.

Ice pick 2011.10.11. 23:02:51

@randomgenerator: Azért bekerülni sem olyan egyszerű. A végrehajtás felfüggesztését a bíróság sokkal gyakrabban szabja ki, mint a letöltendőt.
Voltam olyan tárgyaláson, ahol a terhelt orrba vágta a haragosát, az elesett és meghalt. Végül is egy ember meghalt, halált okozó testi sértésnek minősítették, volt a fickónak vagy 5 gyereke, akiket el kellett volna tartania, bár munkája sem volt, előtte nem volt büntetve, alacsony volt az iskolázottsága, ezt mind a javára írták és kapott 2 évet sok évre felfüggesztve.
Aztán másik esetben egy munkahelyi haláleset, amikor az ácsok nem tettek ki korlátot és valami daru lelökött egy embert, az meghalt, ott sem ült a felelős, pedig meghalt egy ember, foglalkozás körében elkövetett gondatlan...
Azért bekerülni sem olyan egyszerű, mint azt sokan hiszik.
A börtönkörülményeket nyilván javítani kellene, ez nem kérdés.

gmower (törölt) 2011.10.11. 23:04:06

@randomgenerator: "A valóság az, hogy az átlagembernél sincs 100% garancia, hogy sose kerül be"

Mint ahogy arra se, hogy mondjuk 5 év múlva buci ne jöjjön vele szembe tökrészegen behernyózva...

Persze vannak az életben kockázatok, de lássuk be, átlagembernek ma kb. milliószor nagyobb esélye van egy közlekedési balesetben lerokkani, mint tévesen letöltendő börtönbüntetést kapni.

@Ice pick: Az ügyészek igen, de aztán jön a védő, aki odacitál még húsz másik szakértőt kicsit más véleménnyel, amin aztán lehet filózni. Ez mondjuk már általában a kiszabandó büntetés mértékéről szól, nem a bűncselekmény elkövetésének tényéről.

Archenemy 2011.10.11. 23:09:51

azt kurvára nem értem, hogy a kommentek 70-80-90 százaléka úgy-ahogy egyetért a poszttal, offtopikol, vagy értelmesen vitázik, de van egy-két húdeokos, aki közli, hogy böböbee, itt mindenki véresszájú bosszúszomjas köcsög, és ezértatrittezazország

rockjano 2011.10.11. 23:11:35

@Ice pick: "A többi napon meg beleáll, beleguggol a lavórba és tetőtől talpig megmosakszik."

figyu értem... kurva kényelmetlen meg ciki a többi rab elött de ok megy, persze sokan tanyán talán még mindig így csinálják (ott valszeg szimplán nincs folyóvíz csak kút)...csak mi a francnak??????????

Miért nem lehet elengedi a rabokat egy kurva közös zuhanyzóba legalább egyszer minden istenverte nap MIÉRT NEM??? MIÉRT???

Nincs elég zuhanyzó?? ne már... nincs elég meleg víz??? De hát a lavórba is bele kell engedni valahogy.

Ha lehetne naponta egyszer zuhanyozni attól még nem lenne kurva jó dolog bötönben lenni..ha már büntetni akarunk.

Én a logikát nem látom ebben...de talán végre valaki elmondja egyszer a valós indokokat...

Ice pick 2011.10.11. 23:24:29

ez a szabály és kész :P

és valóban nincs elég tusoló
és elég érdekes-veszélyes lehet naponta mozgatni annyi embert, akik börtön vagy fegyház fokozatban vannak, ahol elég BV-s személyzet sincs
miért éppen a tusolásra szálltál rá?
miért nem a bidét, a három fogásos éttermi minőségű kaját vagy az állam által biztosított szexpartnernőt, esetleg a belövőszobát kéred számon?
másoknak meg ezek az alapvető szükségletek, nem a tusolás
vagy egy háziállat, kiskert stb.
vagy akkor miért van rabruha, miért nem saját ruhájukban vannak?

mert ez a szabály, így alakult ki a szokás, erre vannak berendezkedve a börtönök, fegyházak
A zárkában nincs tusoló, a tusolóba vinni, kísérni kell az embereket, ehhez biztonsági szabályok tartoznak, őr-rab arányt be kellene tartani, amit ennyi BV-ssel nem lehet.

stevekoti 2011.10.11. 23:32:41

Én 5 hetet toltottem Shrewsbury,Liverpool egy-egy bortonében osszesen. Ez ido alatt 5 cellában.
Nem ítélet miatt kerultem be,csak mivel egy careless driving(azaz gondatlan vezetés az én hibám) miatt két oreg meghalt,féltek,h 1.elszokom; 2.megolom magam 3.az egyik családtag kinyír. 5 hét után kiengedtek,mert a cégem és a kollegák és a múltam garanciát jelentettek a curfew-ra vagyis az elektromos házi orizetre.
A lényeg: a bent toltott ido----egy élmény volt. Biztos nem hiszitek el,de nincs esély atrocitásra,nagyon komoly az oktatás,szakmákat tanulhatnak ,(aztán akik megfelelnek állást kapnak) a szórakoztatás és még fizetést(!) is kaptunk minden eltoltott napért(persze minimálisat,de az is jól jott a kantinban)

Tapogatott Kukorica 2011.10.11. 23:33:26

@gmower: természetesen gondoltam erre is, csak nem fejtettem ki, köszönöm a kiegészítést! :D

stevekoti 2011.10.12. 00:07:55

@Kara kán: Gyurcsányék regnálása alatt torténtekért inkább a jelenlegi bálványaidat hibáztasd,hisz amint gyoztek, mindez elmaradt. Mármint a robbantgatások stb. Annyira hulye te se lehetsz, h egy kormányon lévo párt saját magát szívatja. Szerinted pedig de? :))

átlátó 2011.10.12. 00:14:02

A rendet akarom. .. börtönön kivül es börtönön belül...es a börtönön belül is azert, hogy a rend megkövetelese ne a rendetlenseget segitse elö es igy megkövetelhetöve tegye azt, hogy a rendet betartani lehessen. Nem bonyolult ez annyira büntetesvegrahajtasi dolgozok, tehat meg ti is megerthetitek, mert egyszerü szavakkal irtam.

Mikrobi 2011.10.12. 00:36:19

Vágó Lászlót egy kicsit sem fogom sajnálni, ha jól összeverik a börtönben. Bárcsak az összes 2006-ban kegyetlenkedő rendőr és börtönőr odakerülne és találkozna önmagával!!!!!

trey82 2011.10.12. 00:50:40

allam=rakas fos

mikor tanuljatok meg vegre?

2011.10.12. 00:57:36

@Ice pick: "Azért bekerülni sem olyan egyszerű. A végrehajtás felfüggesztését a bíróság sokkal gyakrabban szabja ki, mint a letöltendőt."

Az mindig attól függ, a bíró, az ügyész, stb mennyire felkészült.
A rendőrség mennyire van teljesítmény nyomás alatt.
Illetve, hozzá kell tenni, hogy jogszolgáltatás van, nem igazságszolgáltatás.
Tehát igenis, egy ártatlan ember is könnyen bekerülhet.

Mint az az ózdi "bankrabló", akit a bank pénztárosnőjének tanúvallomása alapján csuktak le, mert az hátulról(!) felismerte, és azonosította.
3 évet ült. Akkor kapták el-más ügyből kifolyólag az igazi tettest.
Az egyik alacsony, köpcös, a másik magas, sovány.

A Magyar Állam kártérítést fizetett.

Soroljak még "véletlen" bírói tévedéseket?

Amúgy k..va könnyű bűnözővé válni. Szinte mindegyik vállalkozás vezetője az.
Ugyanis: törvény szerint a szerződő féltől átvett előleget csak arra fordíthatod, amire átvetted.
És eljő december, a társ. nyer. adó feltöltési kötelezettség.
Majd 20.-án az APEH vagy mi most a neve leemeli a számládról. És te máris megvalósítottad a hűtlen kezelés, csalás 3 évi szabadságvesztéssel büntethető bűncselekmény tényállását.

És bekerülsz a 4 elemit végzett börtönben szocializálódottak hierarchia harcába.

Szóval ROCKJANO-nak igaza van.

Alf (törölt) 2011.10.12. 00:57:53

egy ember hibát követett el, balesetet okozott, nem volt részeg, két ember súlyosan megsérült, egy meghalt.

a családtagjai sérültek meg.

a kislánya meghalt.

élete értelmetlenné vált, örökre szenvedni fog.

megérdemli ezért, hogy egy darabolós gyilkos seggbekúrja.

Alf (törölt) 2011.10.12. 01:00:00

@Ice pick:

Balla Irma fia
S.Ábel
Kaiser Ede
okt 23
stb
stb

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.12. 02:58:53

a posztra erkezett reakciok tokeletsen mutatjak, hogy a magyar allampolgarok olyan 80 szazaleka teljesen normalisnak es rendjenvalonak talalja, hogy az eliteltet, ha ugy adodik nyugodtan csicskaztassak es seggbe kurjak, sot!!! ezt tulajdonkeppen el is varjak sok esetben es oromkodnek, hogy majd bent megkapja a stohl buci meg a nem tudom ki
ennyi
min kell meglepodni?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.12. 03:02:36

az mas kerdes, hogy nem sajatos magyar jelenseg, lsd. kozep es delamerika bortoneit, de akar az USA-et is
mindenesetre azt ritkan olvasom mashol, hogy remelem majd bent jol seggbeteszik
ez olyan magyaros jelenseg, gep elott ulve kezet dorzsolve...
ha magyar kerul kulfoldon ilyen helyzetbe, akkor elkepedunk es reklamalunk, dokumentum filmet csinalunk...
igaz am a regi mondas, egy teglaja mindenkinek van bent...

2011.10.12. 07:22:28

Ez az egész "jajmileszStohllalabörtönben" mizéria olcsó hangulatkeltés. Úgy fognak vigyázni rá, mint a hímestojásra, senkinek nem érdeke, hogy Stohlt a börtönben atrocitások érjék. Az viszont sokaknak az érdeke, hogy hatalmas drámát és izgalmat csiholjanak az ügyből, elvégre ritkán vonul börtönbe honi A-kategóriás sztár. Úgyhogy senki se izguljon, semmi baja nem lesz.

Pernahajder Viktor 2011.10.12. 07:48:43

Stohl annyira érdemel verést és erőszakot a börtönben, mint a 2006-os tüntetők.

mekkorabálvány · http://www.sprintauto.hu/ 2011.10.12. 07:51:07

nem unalmas még Sthohl? vagy ennyire képtelenek a mai bloggerek, újságírók eredetit kitalálni, menni a munka után?

Idet 2011.10.12. 08:06:37

Ez a cirkusz Stohl körül kezd tűrhetetlenné válni. Visszaesőként, kétszeresen betépve gázolt (alkohol+drog), elítélték, és azt kapta, amit a többi hasonló bűnt elkövető.
Miért különb ő, mint a többiek?

Inkább azon kellene felháborodni, hogy a börtönökben megtörténhetnek, sőt eltűrik azokat az atrocitásokat, amelyeket a blog írója felsorolt. Ez a jogrend tökéletes megcsúfolása, mert az elítéltet nem verésre, nemi erőszakra stb. ítéli a tisztelt bíróság, hanem szabadságvesztésre.

Stohlnak (nem sajnálom, félreértés ne essék) valszleg egy életre elég lenne a a körülmények elviselése, maga a börtön, a többire semmi szükség. Ahogyan más elítéltek esetében sem.

Éppenséggel azért is -- nemcsak a jogtalanság miatt -- fel kellene lépni az áldatlan börtönviszonyok ellen, mert ahogyan az egyik kommenttárs írta, a mai világban bárkivel megtörténhet, hogy néhány hónapra leültetik. Olyan embert is, aki csak hibát vétett, és ezért kényére-kedvére ki lesz szolgáltatva valódi bűnözőknek.
Te magad is, vagy a gyereked például.

Pávor Jál 2011.10.12. 08:08:28

@mekkorabálvány: Látom, te is csak a címig jutottál. :D

Idet 2011.10.12. 08:11:30

@stevekoti: De, elhisszük. Csak az egy másik világ.

mekkorabálvány · http://www.sprintauto.hu/ 2011.10.12. 08:15:28

@Pávor Jál: igaz nem olvastam végig, csak az elejét, de a lényegen nem változtat, amíg ki nem jön, addig nem akarom hallani ezt a nevet (utána se feltétlen) de hogy naponta 100 cikk foglalkozzon vele....

előtte nem volt ilyen fontos, miért nem lehet olyan dolgokról írni, ami érdekes, és nem gyomorforgató

Idet 2011.10.12. 08:24:23

És még: ki emlékszik arra az amerikai filmre, amely arról szólt, hogy egy 16 éves kamaszt elítéltek valami piti dologért, felnőtt bíróság elé került, és a börtönben végigment rajta az összes benga barom, a gyerek meg öngyilkos lett? Jó részletes, másfél órás film volt...
Aki annyira mellette van az erőszakolásnak, megnézhetné. Talán jobb belátásra tér.

ikri 2011.10.12. 08:36:36

@gmower: ez mind nagyon szívszorító, de nem a padlófűtés és szélessávú intetnetelérés volt a téma, hanem az intézményen belüli erőszak és más visszaélések, valamint az ezek felett szemethunyó és ezeket hallgatólagosan támogató BV rendszer.

Aki meg azt gondolja, hogy jó dolguk van a fogvatartottaknak, annak be kell költöznie pár napra, hogy saját magán is megtapasztalja az ottani embertelen körülményeket.

Ajtony 2011.10.12. 08:39:52

@Sarkalatos hozzászóló: rossz megközelítés ez egy olyan országban, ahol "menő" a törvények be nem tartása. "Gondatlan" az, aki nem vesz észre valamit, de szándékosan nem szeg meg semmilyen szabályt. Aki tudatosan - úgymond vállalva a következményeket - ittasan, vagy bódult állapotban vezet, vagy tudatosan szegi meg a kresz szabályokat, nem "gondatlan", hanem "szándékos". Sajnos a BTK nem követi a világ változásait. A börtönviszonyok sajnos pont az enyhébb bcs. elkövetőinek elviselhetetlenek - de megnyugtatlak: a valamikor sorkatonai szolgálat letöltése a se...rás nélkül pont ilyenek voltak. hideg körletek, fürdési lehetőség heti meghatározott napokon, csótány, egér, a kopasz szívatása, és a havonta vagy ritkábban kapott eltávozási lehetőség általános volt ('80-as évekről beszélek)

axolotl77 2011.10.12. 08:41:33

"Ha a nyomozás befejeződött, és a vádemelésre várhatóan a nyomozás a 2 éves határidejének lejárta után kerül sor a bíróság az előzetes letartóztatást az ügyész indítványára legfeljebb két hónappal meghosszabbíthatja. Ha ezalatt vádemelésre nem került sor, a bíróság az előzetes letartóztatást további, legfeljebb két hónappal meghosszabbíthatja. Az előzetes letartóztatás ebben az esetben is az elsőfokú bíróságnak a tárgyalás előkészítése során hozott határozatáig tart, de ha annak tartama a három évet eléri, azt meg kell szüntetni."
Szóval képzeld el, hogy - szélsőséges esetben - 3 évet ülsz előzetesben ilyen körülmények között olyanért, amit el sem követtél. Aztán mehetsz isten hírével, hogy sorry, tévedtünk.
Ha egyáltalán túléled!

Ajtony 2011.10.12. 08:45:21

@ikri: azért igen nagy számban embertelen dolgokat elkövetőkről beszélünk, akik bent is sajátos törzsi törvények szerint élnek. Ami helytelen - erőszakos bcs-eket elkövetők közé nem kéne fehérgallérosokat, vagy közlekedésieket zárni.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.12. 08:50:04

Igazából nincs baj alapvetően a hazai börtönökben uralkodó állapotokkal.
Csak sokkal többet kellene foglalkozni vele, médiában mutogatni, látogatásokat szervezni, stb.
Lehet, hogy visszatartó ereje lenne, ha többen tudnák, hogy hova is kerülhetnek.

ndb 2011.10.12. 08:52:36

@Ice pick: Bocs, de nem értem, hogy miről beszélsz. Persze, a börtönben ülők túlnyomó többsége valóban elkövetett bűncselekményt. Ezzel senki nem vitatkozik. De nyilvánvalóan vannak köztük ártatlanok is. Ha ezzel vitatkozol, akkor nincs miről beszélnünk, azt gondolom, elegendő átnézni az elmúlt tíz év ezzel kapcsolatos magyar sajtóját. És ezek a köztudomású ügyek (pl. Mór) csak azok, ahol kiderült, hogy nem az elítélt személy követte el a bűncselekményt. Hány olyan lehet még, ahol ez nem derült ki...
Ez egyébként természetes is valamennyire, mivel a bírák, ügyészek emberek, tévedhetnek.

Innentől kezdve nem igazán értem, hogy mely okból késztetett az én hozzászólásom a cigányasszonyos sztorid megosztására. Az, amit leírtál, semmilyen módon nem cáfolja azt, amit én írtam...

ikri 2011.10.12. 08:55:17

@Ajtony: érdekes kérdés, hogy akkor milyen alapon ítéljük el Szaud Arábiát mondjuk a sharia törvénykezésért, mikor nálunk is be vett gyakorlat a börtönökben a testi erőszak és pszichikai terror, sőt szemmelláthatólag társadalmi igény is mutatkozik erre. ( "az a kis rohadék majd megkapja bent, ami neki jár..." stb)

Er 2011.10.12. 08:56:30

Én a bányába és más kemény fizikai munkára küldeném őket. Cserébe mivel hasznot csinálnak lenne pénz jó kajára, meg szállásra. A nap végén kevésnek jutna eszébe más mint az ágyba zuhanás a kimerültségtől. Aki meg szeretne túlórázni egy kicsit, mert buzog benne az adrenalin annak is megtalálnánk a lehetőséget, lehet egyedül is követ fejteni. Mert, hogy diplomát szerezzen, meg kondizgasson, tv-zen és azon gondolkodjon egész nap hogy melyik popsi tetszik neki nem gyere be rózsám, az én adómból. Féljen a börtönbe kerüléstől, ne menő trófea legyen ha kijön, hogy én vótam ottan és mekkora májer vagyok. Szépen lehajtott fejjel és csendben hálát adjon hogy kikerült onnan és nem akar oda visszamenni, nem csak egy "botlás" lenne. Megdolgozna és nem ingyen lenne eltartva. Nem alanyi jogon jár minden neki, mert megszületett és rontja a levegőt.

genyamagyar 2011.10.12. 09:05:58

Miért gondolom úgy, hogy az ide írogatók azon része, akik elítélték az amerikaiak iraki és guantanamoi szadizmusát, most teljes mellszélességgel kiáll a börtönbeli segbbekúrás mellett?

Talán mert ugyanaz a réteg?

ndb 2011.10.12. 09:11:28

@ikri: Egyetértek. Egy kicsit off, de nem nagyon: Magyarországnak különösen érzékeny módon kéne betartania az emberi jogokat, ugyanis a határon kívüli magyarokat ért, egyébként néha tényleg bicskanyitogató atrocitások kapcsán nagyon hamar megkaphatjuk, hogy milyen jogon emelünk szót értük, amikor nálunk sokkal durvább dolgok is előfordulnak.

safranek 2011.10.12. 09:20:23

Akik itt "keménykednek" az elitéltekkel, gondoljanak arra, hogy mi lenne, ha pl ők néznének be mondjuk egy elsőbbség adás kötelező táblát vagy épp a mobiljukat pszkálnák amikor valaki eléjük lép, vagy egyszerűen nem fizetnének be vmi adó féleséget és hopp máris bent találják magukat. Akkor bezzeg rögtön felháborodnának a körülményeken.

safranek 2011.10.12. 09:25:35

@Ice pick: én meg hallottam olyanról aki szintén családos (3 gyerek), magas végzettségű és egy figyelmetlenségből elkövetett közúti baleset miatt másfél évet kapott, a bíróságról már egyből be is vitték. Azóta nincs állása, elvették a házukat, a gyerekét ki kellett vennie a gimnáziumból, mert nem tudott már bejárni....
szóval van példa mind a két esetre.

malpaso 2011.10.12. 10:01:21

@Ice pick: a büntetés sose elrettentő. ha az lenne, nem rosszalkodnának a bűnözők :-)

KenSentMe 2011.10.12. 10:04:43

@gmower: A másik lehetőség, hogy találnak egy leszúrt áldozatot. A rendőrség frusztrált, eredményt akar. Szóval kiszúrnak téged, aki csak éppen arra sétál, lerí rólad, hogy kellően lúzer vagy, úgyhogy bevisznek tanúnak. Veréb vagy, nem készülsz rá, elmondasz minden hülyeséget, ennek ők nagyon örülnek, mert már régen hallottak ilyen beszédes embert, tudják, hogy ropira lehet vágni a vallomásodat úgy, hogy abból gyakorlatilag bármit ki lehet hozni kiragadott idézetekkel. Ebben a fázisban esetleg rá is segítenek a nyomozati szervek több napig tartó kihallgatásssal, azzal, hogy nem hagynak aludni, vagy esetleg jól össze is vernek, hogy aztán sugalmazott kérdésekre adott helyeslő válaszokkal még combosabb vádirat szülessen.

Aztuán előzetes letartóztatásba kerülsz, és ott is fogsz csücsülni jó sok hónapot, míg ropira nem törsz. Aztán egy olyan bíróhoz kerülsz, aki látatlanban is ad neked legalább x évet, de miután túljutottatok a tárgyaláson, x+2-t fogsz kapni. Persze ez sem fog gyorsan menni. Sok évre a sittre kerülsz, az életed darabokra törik, és nem csak azért, mert nem fogsz munkát kapni, hanem mert a sok szörnyűséget sem fogod tudni soha elfelejteni.

Az emberek persze nagyon örülnek majd, hogy a rohadt gyilkos megkapja, ami jár neki, és rendszeresen seggbekúrják. A rendőrség nagyon boldog, mert a nyomozás gyors és eredményes. Egyedül te nem fogsz örülni.. de az ugyan mit számít?

Trackback 2011.10.12. 10:17:21

Ez a téma pont ugyanarra az ősmagyar jelenségre világít rá, mint ami a paraszolvenciára épülő egészségügyet jellemzi, a háziorvosi rendelő várójának a takarítójától az akadémikus agysebészprofesszorig.

Trackback 2011.10.12. 10:18:25

@A Galaxis Elnöke:
PS: Már ami azt illeti, hogy mindenki tud róla, de senki nem tesz semmit, tehetetlenül alkalmazkodik a törvénysértő állapothoz a szokásjog elve alapján.

preddy 2011.10.12. 10:36:39

Ice pick, Ice pick, ennyire naív nem lehetsz...
Majd ha két tilosban parkolás után lesittelnek meglátod, hogy semmiért is lehetsz közköcsög!

chabusch 2011.10.12. 10:38:42

Már évek óta mondogatom, hogy mi lehetne a megoldás... nagyfelbontású, éjjellátó kamerarendszer mindenhova, túlbiztosítással, ami még az elítélt pórusait is látja legalább 4 szögből. A kamera inzultálásáért büntetés jár. A kamerarendszert pedig nem a börtönőrök figyelik, mert akkor elsummoghatják a saját visszaéléseiket. A kamerarendszer képét egyfelől rögzítik utólagos vizsgálat céljára, másfelől realtime továbbítják egy központi szervhez, és ott figyelik a képet. Miután a figyelő személy nem ismeri az őrt, így nem fog hezitálni a jelentés megtételével, ha az őr visszaélését látja. Emellett a rab panaszkodását eredményező esetet mindig vissza lehet nézni.

chabusch 2011.10.12. 10:42:27

@chabusch: emellett a rabokat spontán, időszakosan át kell helyezni egyik börtönből a másikba, így nem alakul ki keménymag a közösség szétszakítása miatt, másfelől nem lehet tudni, ki az, akit a panasztétele miatt helyeztek át.

egerészölyv 2011.10.12. 10:45:44

A Helsinki Bizottság = Kőszeg Ferenc kézzel-lábbal tiltakozott a cellák bekamerázása ellen, holott lehetne alternatívát állítani, hogy ki akar kamerásba, ki akar kamera nélkülibe kerülni. Tehát a mai börtönállapotokért egyértelműen a "bölények" a felelősek.

mehrlicht 2011.10.12. 10:52:22

@Frank99: megjegyzem, a második fotón nem a börtön étkezdéje látható (ahogyan azt a kép alatt írják), hanem az anya-gyermek részleg közös helyisége. A képeken egyébként a kecskeméti börtön II. egységének képei vannak, ami az 1990-es évek végén épült, ellentétben a börtönök nagy részével, amelyek a századforduló környékén. Pl. a kecskeméti 1904-ben. Azért olyanok a körülmények, amilyenek. Embertelenek. A délmagyar cikke egyébként tele van csúsztatásokkal (babakocsis kismamák a kertben - hahaha), ezért nem szabad a médiában semmit elhinni.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.12. 11:00:34

Én azt vezetném be, hogy alapból mindenki csak fapados ellátást kapjon.
Tiszta, rendezett, de fapados.
Annál semmiképp sem lehetne jobb, mint annak idején a honvédségnél volt.
4-6 fős zárkák, egy wc-vel, egy mosdóval, egy zuhanytálcával.
Szórakozás semmi.

Aki többet akar, az dolgozhatna, és a "fizetésért" - amit nem pénzben, hanem valami pontrendszerben kapna - lehetne extra szolgáltatásokat "vásárolni", pl. 2 személyes zárka, TV nézés, könyvtárbérlet, üdítő, cigaretta, stb.
Ide tartozna a látogatás is.

Pénzért nem lehetne pontokat kapni, a büntetés végén fennmaradt pontokat viszont be lehetne pénzre váltani.
Pontot, extra szolgáltatást nem lehetne másra átruházni.
Rabok között az üzletelés/szerencsejáték minden formája tiltott lenne.

Rab csomagot nem kaphatna.

A BV intézményeket 100%-os lefedettséggel be kell kamerázni.

Az intézmény szabályainak megsértése valamint az intézményben elkövetett bűncselekmények automatikusan hosszabbítást (is) jelentenenének.
Büntetést rövidíteni nem lehetne.

Spéter46 2011.10.12. 11:13:05

Csináljunk nemzeti mártírt Stohl Buciból!!!!
Szövetségesünk az RTL!!!!
Szobapincért Bucinak!!!!

Let Them Come to Berlin 2011.10.12. 11:20:31

Tudomásom szerint a szabadságvesztés a bíróság által kiszabott büntetés.

Olyan "járulékos" büntetések, mint a fenti lista tételei kínzást jelentenek.

A kínzókkal eszerint is kellene eljárni.

Az ÁVH nevében megszűnt, a módszerei közül számos a mai napig előfordul.

Rendszer szinten.

És ez már a politika, a politikusok félelme a néptől és felelőssége.

Egyenként is.

Visszamenőleg, az elmúlt 20 évre vonatkozóan.

Prof. William · http://profwilliam.wordpress.com/ 2011.10.12. 11:21:08

"birkózó olimpikon veszi majd védelmébe az elítélt színészt, megóvva őt az erőszaktól."

Hm... Hogy is hívják börtönben az ilyen társulást?

Azt hiszem a Spartacusban is ilyen volt Barka és Pietros kapcsolata.

Let Them Come to Berlin 2011.10.12. 11:27:36

Vajon ma, Magyarországon, hány ember lehet érdekelt a jelenlegi börtönrendszer fenntartásában?

Mekkora pénz megy ki a költségvetésből?

Mivel ez a terület - egyébként feleslegesen - olyan hírzárlattal van ellátva, mintha atombombákat kezelnének, felmerül a gyanú, hogy a pénzmozgások átláthatatlansága a korrupció melegágya...

FSM-hívő 2011.10.12. 11:39:32

@Bátor Tintanyúl: Átgondoltam, vállalom :) Te meg vállald, hogy a C kategóriás agyonveri-kirabolja anyádat, kap 10 évet, az alatt a 10 év alatt a te pénzeden gyúrja ki magát, zabál, fetreng, meg okosítja ki magát "bűnözés-tanból", aztán 10 év múlva veled is megcsinálja ugyanazt, amit anyáddal. Ja hogy ez a jelenlegi rendszer, pardon. :) Nem, ne mondd, hogy nem általános, az utóbbi években Magyarországon átlag napi 1-2 nyugdíjast vernek meg és rabolnak ki a saját lakásukban. Csak Hajdú-Biharban 2009-ben 3 naponta történt ilyen. Ha nincs fenn valami az index címlapon, attól még megtörténik.

@Kis ember: A politikai rendszer megváltoztatásáról szó se volt, ne keverd a szezont a faszommal :) Csak példaként: az USA ("land of the free, home of the brave") több államában nagyon jól működnek a munkatáborok mind a mai napig :)

Képzeljétek el, nem csak szovjet és náci mintára lehet munkatáborokat működtetni. Viszont olyan viszonyokat kell kialakítani, hogy ne akarjon oda az ember visszakerülni. Ma Magyarországon 10 emberből 5-nek kétoldalú munkaundora van. Tehát ha munkával büntetik őket, akkor meg fogják gondolni, hogy olyat csináljanak, ami miatt visszakerülhetnek. A Cozma-gyilkosok például kigyúrt nagy állatok, mégis van rá egy tippem, hogy 1 napig nem bírnák a culágerkedést (miért is bírnák, a 3 fővádlott összesen nem dolgozott eddig 1 napot), vinnyogva sírnának, hogy elfáradtak, fáj, jajaj, munka.

Anselmo 2011.10.12. 11:48:35

@chabusch: "Már évek óta mondogatom, hogy mi lehetne a megoldás... nagyfelbontású, éjjellátó kamerarendszer mindenhova, túlbiztosítással"

Ne gondold, hogy a börtönőrök nem tudják, mi folyik ott. Egyrészt leszarják, másrészt vannak kivételezett rabok, akiknek elegendő pénze van arra, hogy... inkább nem folytatom. Börtönparancsnoknak lenni állítólag kifizetődő.

ikri 2011.10.12. 11:52:08

@xaba99: Ja igen. S a szabályok megszegése az intézményből való azonnali kizárást vonná maga után, lol...

chabusch 2011.10.12. 11:52:58

@Anselmo: pont ezért kell központi szervet létrehozni a felvételek figyelésére, azaz kivenni a teljeskörű kontrollt az őrök kezéből. A börtönparancsnokot ismeri az elítélt, de a 200 km-re lévő szobában ücsörgő kamerafigyelő személyét már bajosabb kideríteni és megkenni, főleg, ha mindennap véletlenszerűen osztják be őket.

kewcheg 2011.10.12. 11:55:42

1987-ben voltam sorkatona.A laktanyában nem volt melegvíz, csak heti egyszer egy órára.Emberi jogaink eléggé sérültek, pl.: bírói ítélet nélkül egy alkesz hadnagyelvtárs börtönbe zárathatott akár két hétre is.(fogda)Csak néha hagyhattad el a laktanyát, ráadásul volt olyan, hogy Székesfehérvárról este 6-kor engedtek el, és Miskolcon éltem. Félművelt lumpenproli altisztek azt tettek velünk, amit akartak.Velem pl. kifizettettek egy gyakorlóruhát, amit azért loptak el tőlem ,mert nem volt szekrényem.És megzsarolt az altiszt, egy Bakancs vagymiafasz nevű.(Székesfehérvár, 1987)És most jön a hoppá: mi mindannyian büntetlen előéletű 18-20 éves emberek voltunk.Ha ma csinálnák ezt velem, kb. 2 hétig bírnám....utána bíróság,ügyészség, ombucman, média, unió, etc.etc..../és ezek a katonatisztek szerintem még most is megvannak/

Anselmo 2011.10.12. 12:01:23

@chabusch: van egy olyan mondás, hogy nem a fegyverek ölnek, hanem az emberek.

Technikai fejlesztéssel nem lehet változtatni egy balkáni csürhe mentalitásán. Azt hiszem, az embereken kell változtatni. Elsősorban szándék kell hozzá. Sajnos ezt a szándékot hazánkban "fasizmusnak" titulálják, mert milyen dolog az már, szigorúnak lenni másokhoz, és rendre kényszeríteni őket.

genyamagyar 2011.10.12. 12:05:55

Egy társadalamat az minősíti, hogy hogy bánik az:

- öregekkel, elesettekkel
- sérült emberekkel, rokkantakkal,
- gyerekekkel
- rabokkal

Ma Magyaroszág ezen a téren katasztrófális helyzetben van.

baliquez 2011.10.12. 12:06:32

Magánszektorba tenném a BV-t. Lennének különböző kategóriájú intézmények, amikbe az elítéltek az adottságaik alapján kerülnének. Asztalosüzemmel rendelkezőbe pl. az asztalos végzettségűek, ugyanígy a mondjuk értelmiségi szakmai tapasztalattal rendelkezők adatbevitellel foglalkozhatnának stb.

A lényeg hogy ezeknek az intézményeknek önfenntartónak - még ha nem is profitorientáltnak - kell lenniük, mert az nem megoldás többé hogy a társadalomnak okozott kár után a szeparáció költségeit is a társadalom állja. Ha csak favágásra vagy kőtörésre vagy lapátolásra lehet befogni akkor csinálja azt. Ha tévét akar nézni este munka után akkor termelje meg az áram, az előfizetés, a tv amortizálódásának és a tv-szobának a ráeső költségeit. Az már bőven jutalomkategória. A kenyér és a víz az alap. A többiből gazdálkodhat igényei szerint.

Mindez segítené a bentlakók egymás közti erőszakos cselekedeteinek a redukálását is - nem lesz energiája 8-10 óra kemény munka után b4szogatni a társait -, és segítené nem csupán a szabadulás utáni integrációt is hanem a munka megbecsülését, eredményének átérzését is. Szakképzés nélkül pedig senki ne szabadulhasson, mert akkor tényleg visszakerül belátható időn túl.

A renitenseket szeretettel várja az adott börtönkft - akár külföldre kitelepült - leányvállalata, ahol alkalmasint nehezebb körülmények között kellene ugyanazt dolgozni kevesebb pénzért.

ketroot 2011.10.12. 12:28:20

@genyamagyar:

Kifelejtetted az állatokat.

KenSentMe 2011.10.12. 12:35:33

@chabusch: Ne viccelj már.. abban az országban, ahol hónapokon belül az összes, kicsit is hatalommal rendelkező személy Orbán Viktor hűbérese lesz, mennyi esély van arra, hogy bármit is egy független szervezet felügyeljen? Ugyan már.

A kamerarendszerről pedig már vannak tapasztalataink, mire használható és mennyire hatékony. Lásd pl. közterületfelügyelő kamerák. Mire használja a rendőrség? Vajon arra, hogy ha valami rossz történik veled, akkor legyen róla kép? A fenéket. Arra, hogy ha valami röhejes közlekedési szabálysértés történik, akkor lehessen küldeni a csekket. A kamerákat sem az igazság működteti, hanem a pénz, és arra kell őket használni, amivel visszatermelik az árukat...

A börtönben pl. egy nagyszerű pénzkereseti lehetőség volna az őröknek, hogy véletlenül "kikapcsolják" a kamerát némi kis pénzért, amíg három nagyon kanossá vált elítélt megkúr téged.

borzash · http://frozensteak.bandcamp.com 2011.10.12. 12:37:07

@Szumi: ezek nincsnek benne a bétékában, az a baj. tehát ezzel nem köteles "kalkulálni" a tévelygő. de persze nem hülyeség, amit mondasz, akinek van esze, számol vele, de ettől még szomorú, hogy pl. az előzetes olyan, amilyen(nek mondják).

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.10.12. 12:40:21

A sok kárörvendő köcsögnek üzenem, hogy próbálja ki milyen, ha rajtad kívülálló okok miatt bekerülsz.

A gyűjtőben nem tudtam melyik böribe visznek.
Az "öregek" sorolták hol, mi van.

"Baracska az kemény! Ott vernek."
Kérdem én: Miért, sok a római?

"Nem, az őrök vernek." Fasza mi!

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.10.12. 12:46:14

@VRbagoly: Érdekes az is, hogy a "független" bíróságunk a váltás óta "polgáribb" ítéleteket hoz.
Magyarul: keményebben szívatnak.

A haverom biciklijét a térfigyelő mellől lopták el.
Rá egy hétre ugyanott rágyújtott egy sodort cigire, mire a zsaruk pár perc múlva kint voltak. Persze azt hitték, hogy füves.
Mondták, hogy látták a kamerában ahogy sodor.
A kérdés: A biciklimet nem látták?
Azt nem.
Ennyi.

poa ogapo 2011.10.12. 13:10:33

Jó az írás!

Kiegészítés:

1./Fegyőrök agresszív, primitív emberek akik alacsony fizetéssel, nagy munkateherrel dolgoznak.

2./Ügyészség, bíróság ellenőrzése formális. (bűnösök ők is a helyzet kialakulásában)

Ha jól tudom rendőrt nem tesznek a "tömegbe", csak szállítás "csurma" és egyéb helyeken találkozik más fogvatartottakkal.

Tóth Karcsi, az esztergályos tanuló 2011.10.12. 13:25:30

Nehéz téma. Az biztos, hogy a teljesen ellentétes célok, megóvni a társadalmat, reszocializálni az elítéltet nem nagyon teljesülnek. Akit kár ér, annak a kárát nem csökkenti, ha a lecsuknak valamit, de a jóvátétel intézménye ma Magyarországon nem nagyon létezik. Az biztos, hogy a volánnál elaludt sofőrt nem feltétlenül kellene összezárni egy darabolóssal stb. Az is biztos, hogy a bv jelenlegi formájában borzasztóan drága, nem a körülmények miatt, hanem azért, mert a teljes ellátást, személyzetet ellenszolgáltatás nélkül álljuk az elítéltek helyett. Az is biztos, hogy eszetlenül nagy a kihasználtság, hogy egy-egy nevelőtisztre a normálisnál 5-10szer több elítélt jut a szakmailag elfogadhatónál. ráadásul jó kérdés, hogy a börtönben lévők rohadjanak meg, de bérletet vásárolni nem, adót elkerülni meg sikk... stb.stb.
de én most egy olyan helytelen megfogalmazás miatt akartam írni, ami nem került terítékre. A cikk író az egyik bekezdésben felteszi a költői kérdést: "Mi lesz azokkal, akik...?" és itt egyik példaként ezt írja: "akiért nem írt alá petíciót a magyar művésztársadalom" A lényeg Stohlért nem a művésztársadalom írt alá petíciót, csak annak néhány képviselője. Maga az ügyeskedés, a nyomásgyakorlás pedig elfogadhatatlan és visszataszító volt. Egy ilyen esetben különösen szerencsétlen dolog az általánosítás.
Amúgy meg attól, hogy valaki bűnelkövető, hogy megérdemli és megkapja a büntetését, nagy kérdés, hogy elpusztítandó, utolsó valakiként tekintek vagy egy félrecsúszott, szerencsétlenként, ami nem jelenti azt, hogy nem felelős, hogy nem kell megkapnia azt, amit megérdemel, csak annyit, hogy van bennünk még valami, amit emberségnek lehet nevezni. Régen rossz, ha valaki fájdalmat, szenvedést kíván a másiknak, az ilyen ember sok-sok mindenre képes.

Dekatlon 2011.10.12. 17:04:22

Az írás nagyon a helyén van.

Ha kommentelsz, és szerinted:
- jól seggbe kell...
- halálbüntetést...
- kiírták magukat a jogból...
- jól van ez így...
- nem kell bűnözni és akkor nem...

akkor bizony hülye vagy. Legjobb ha visszakéred az eddigi oktatatásod költségeit, mert nem kaptad meg, amiért anyádék fizettek.

Dekatlon 2011.10.12. 17:10:00

... van magyarázat is.

Ezzel nem ŐKET védenénk, nem MIATTUK megy a duma. Hanem a társadalom kinti része miatt. Igen miattad is.
Mert ha bent így tartod őket. Akkor rehabilitáció esélye nulla. Ránkszabadulnak, és taán pont téged szeretgetnek meg, a bent tanult technikákkal.
A halálbültetés meg túlságosan visszafordíthatatlan. Az meg ebben a műfajban követelmény.

Azúrkék égbolt (törölt) 2011.10.12. 17:46:08

@Dekatlon: Jól beszélsz. Etesd, hízlald a cigányt.
Egyszer talán ember lesz belőle. De addig is legyen ereje agyonütni anyádékat és a kölkeidet.

Dekatlon 2011.10.12. 18:38:41

@Azúrkék égbolt: bocs, igazad van, téged tényleg kihagytalak. Javítok:

- mocskos cigányok, hörr, hörr...

Azúrkék égbolt (törölt) 2011.10.12. 19:26:49

@Dekatlon: Majd höröghetsz, ha nemsokára fejedet rugdossák. Akkor majd sikoltozhatsz a Gárdáért, kisöcsi.

Azúrkék égbolt (törölt) 2011.10.12. 19:31:12

Megvan az idei "tél" első két halálos áldozata:

index.hu/video/2011/10/11/megisszak_az_izmositot_mindenkibe_belekotnek/

Most azonnal kéretik bocsánatot kérni a téltől!

Pajszer Művek 2011.10.13. 00:53:21

A büntetőjogi szakkönyvekben szerepel, hogy a büntetésnek (mondjuk esetünkben a szabadságvesztésnek) több funkciója van. Ebből csak az egyik a megtorlás, de emellett fontos a javítás, rehabilitáció, a bűnismétlés megakadályozása, esetleg az elítélt védelme az önbíráskodástól.

Fejlettebb társadalmakban (nem a trollokéban :) a megtorló jelleg egyre inkább háttérbe szorul és inkább a javításra-nevelésre helyeződik át a hangsúly. (Azért ez bűncselekményenként árnyaltabban kezelendő.) Ennek oka a humán értékek (felvilágosodás óta tartó) fokozatos felértékelődése mellett az egyszerű racionalitás.

Felismerték ugyanis, hogy a javító-nevelő célú tevékenység eredményesebben csökkentette a bűnismétlést, mint a simán megtorló rendszer. Tehát a társadalom számára olcsóbb(!) és humánusabb is ez a megoldás.

Hasonló gyökere van annak, hogy például nálunk "büntetés-végrehajtásnak" nevezik ezt az intézmény-rendszert, az Egyesült Államokban "correctional institute"-nak, azaz javító intézménynek.

Gondoljunk bele, elkapnak valakit,aki erőszakos bűncselekmény követ el, mondjuk részegen verekszik. Azt mondják neki, hibát követtél el, erőszakos voltál, ezért börtönbe kerülsz. Majd bekerül egy börtönbe, ahol ha nem erőszakos, vége van, sőt esetenként, épp akik bezárták (az őrök) tanúsítanak vele szemben kegyetlen magatartást.

Nem csak, hogy képmutatónak érzi a rendszert (joggal), de arra is tanítják, hogy semmi más nem számít, mint az, hogy mennyi a rendelkezésedre álló hatalom/erő egy szituációban.

Sokan lesznek azért bűnözők, mert az erős apai szerep kiesik. Gyenge személyiségű,befolyásolható emberek keverednek rossz társaságba és innen nincs megállás. Amikor bekerülnek, rájuk zárják az ajtót, nem számítanak embernek, nem mutatnak nekik kint sikeres sémákat, nem próbálja senki rávezetni őket arra, hol követték el a hibákat és nem kapnak figyelmet. Pedig ez az ő érdekük és a mi érdekünk is. Ez egy pozitív összegű játszma lenne, minden résztvevőnek. (Azzal együtt, hogy nincsenek illúzióim, hogy vannak olyan alacsony IQ-jú, brutális, notórius arcok bent, hogy jobb lenne mindenkinek, ha örökre ott maradnának, nem idealizálom ezt a világot.)

De látni kell, hogy van egy rettentő nagy beleszarás a rendszert üzemeltetők részérő és ez nem (csak) pénz kérdés, hanem a belátás, a szakmai igényesség és a humánum hiánya. Egyszerűen nem testesül meg rövidtávú érdek a rendszer javításában, a demagóg kezelése a kérdésnek meg szemmel láthatóan eredménytelen.

Megítélésem szerint az értelmes elfoglaltság hiánya, az erőszakos környezet (bármilyen erőszak) eltűrése, az ingerszegénység 70 éves szabályok alapján simán szükségtelen kegyetlenség és sem a rabok, sem az őrök, sem a társadalom érdekét nem szolgálja.

Tudjuk, hogy vétkesek közt cinkos aki néma. A bentieknek nincs elég érdekérvényesítő képességük, hogy javítsanak a helyzetükön. Ha lenne olyan civil szervezet, ami javítana a mostani állapoton, minden tisztességes, humán értékekkel rendelkező ember kötelessége lenne a támogatásuk. Szégyenteljes, hogy egy ország hallgatólagos asszisztálásával erőszakolnak és vernek, kínoznak meg naponta embereket. Ugyanis mindenki tudja, hogy ez így megy és senki nem tesz semmit. Ez Iránban és Szudánban elmehet, de itthon nem.

Fel kéne tárni egy Fehér Könyvben a valóságot és hosszútávú- 10 éves - terv keretében felszámolni ami most megy.

Pajszer Művek 2011.10.13. 00:56:58

@Pajszer Művek: Kihagytam a társadalom felé mutatott elrettentést a büntetés funkciói közül, sorry.

Pajszer Művek 2011.10.13. 01:01:52

A másik kedvencem, hogy amikor valaki letöltendőt kap 5 évig nem kap erkölcsit. Mindenki elvárja tőle, hogy dolgozzon, de erkölcsi nélkül, hogy? Ráadásul a mai világban, ahol kvalifikációt nem igénylő munkáért még a diplomások is tolonganak, milyen esélyei vannak? Milyen rendszer vezeti vissza a tisztességes emberek közé? Ráadásul a sok troll (kint is vannak) köpködi, hogy na, bűnöző szar vagy. Ő meg ránt egyet a vállán és inkább azt mondja: basszátok meg az vagyok.

És lehet hőzöngeni, hogy mit foglalkozzunk velük, megérdemlik meg hasonlók, de amikor kilátástalan előtte az élet és pont a hőzöngő anyját rabolja ki, akkor bezárul a kör. Vagy komplexen kezeljük ezt a kérdést, értelmesen gondolkodva, vagy primer indulatból, de az sok jóra nem vezet. Persze mi Magyarországon a primer indulatot preferáljuk aztán nem értjük, hogy miért élünk olyan szarul, amikor pedig kurva okosnak hisszük magunkat. :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.13. 14:13:10

@Pajszer Művek: "Mindenki elvárja tőle, hogy dolgozzon, de erkölcsi nélkül, hogy? "

Hová kell erkölcsi igazolás??? Én már dolgozom pár évtizede, de nem emlékszem, hogy bárhol is kérték volna.

neduddki21 2011.10.15. 16:32:56

@TrueY: Pár évtizede nem is kérték a legtöbb helyre, ma azonban szinte mindenhova kell erkölcsi.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.10.15. 20:44:37

@neduddki21: Én az elmúlt 2 évben kétszer váltottam állást és nem kérték. Versenyszféra is ilyen igényes, vagy csak az állam bácsi?

neduddki21 2011.10.17. 10:19:17

@TrueY: Állam bácsi mindenképp, de a versenyszférában is kérik mostanában a nagy cégeknél, még azoktól a dolgozóktól is, akik már évtizedek óta dolgoznak náluk. Valószínűleg kisebb vállalkozások nem ilyen igényesek.
süti beállítások módosítása